logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

کنتور هوشمند در همه چاه‌های آب کشاورزی نصب شود/ بخش کشاورزی در اشتغال و تولید ناخالص ملی سهم بالایی دارد

کنتور-هوشمند-در-همه-چاه‌های-آب-کشاورزی-نصب-شود-بخش-کشاورزی-در-اشتغال-و-تولید-ناخالص-ملی-سهم-بالایی-دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر هوشمند سازی همه چاه‌های آب کشاورزی گفت: برای کنترل مصرف آب‌های زیر زمینی باید همه چاه‌های آب در بخش کشاورزی به سیستم هوشمند کنترلی مجهز شوند.

به گزارش موج رسا; علی‌محمد شاعری امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان و اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت خوبی برای توسعه صنعتی و کشاورزی دارد اظهار کرد: تعادل بخشی خوبی در بخش کشاورزی استان زنجان حاکم است.

وی بخش کشاورزی در سطح کشور علارقم چالش‌های فراوان مسیر خوبی را طی می‌کند تصریح کرد: هدف اصلی ما نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها اجرایی بخش کشاورزی در سراسر استانها بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی سهم بالایی در اقتصاد ملی دارد بیان کرد: همچنین بخش کشاورزی در اشتغال و تولید ناخالص ملی سهم خوبی دارد و در برنامه ششم توسعه نیز ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر مقابله با مشکلات بخش کشاورزی افزود: بیان چالش‌ها کار ساز نیست باید از ظرفیت‌های قانونی برای رفع چالش‌های امروز اقدام کنیم.

شاعری با اشاره به اینکه رشد 8 درصدی بخش کشاورزی در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است افزود: در حال حاضر این میزان 7.5 درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تسهیلات بانکها 10 درصد بوده اس ابراز کرد: میزان تسهیلات بانک‌ها را به 15 درصد افزایش داده‌ایم و در برنامه ششم پیش‌بینی شده که سالانه سهم سرمایه‌گذاری 3 درصد توسعه یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد 500 هزار شغل در بخش کشاورزی از برنامه پیش‌بینی شده است ابراز کرد: با این وضعیت باید سالانه 100 هزار شغل به میزان اشتغال بخش کشاورزی افزوده شود.

وی با تاکید بر نصب دستگاه‌های هوشمند کنترل مصرف آب در چاه‌های استان گفت: همه چاه‌های باید با هزینه وزارت نیرو به سیستم کنترلی هوشمند مجهز شوند.

وی به کاهش مصرف آب تاکید کرد و افزود: باید برای کنترل مصرف آب به سمت استفاده از فناوریهای هوشمند برویم.

 

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر