logo
امروز : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۸۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

وزیر آموزش و پرورش حق اجرای سند ۲۰۳۰ را ندارد/ اجازه نمی‌دهیم مغز جوانان‌مان را شستشو دهند

وزیر-آموزش-و-پرورش-حق-اجرای-سند-۲۰۳۰-را-ندارد-اجازه-نمی‌دهیم-مغز-جوانان‌مان-را-شستشو-دهند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید نسبت به سند ۲۰۳۰ گفت: وزیر آموزش و پرورش حق اجرای سند ۲۰۳۰ را ندارد.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه پذیرش سند 2030 یونسکو از طرف دولت تعجب کمیسیون آموزش مجلس را برانگیخت اظهار کرد: این سند به صورت محرمانه و بدون اطلاع کمیسیون آموزش و تحقیقات و شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در این سند به صراحت گفته شده که نباید در مباحث آموزشی، باورها و اعتقادات دینی دخالت داده شوند، ابراز کرد: آنچه در این سند دیده می‌شود آن است که نباید دین در عرصه آموزش اثرگذار باشد اما باور ما این است که آموزش باید تحت تعالیم اسلامی باشد همان چیزی که در قرآن به صراحت از تعلیم نام برده شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدوین سند آموزشی ۲۰۳۰ در اجلاسیه سال ۲۰۱۴ ژاپن تهیه شد عنوان کرد: ما مشکلاتی که در این سند بود را مطرح کردیم و آن را برگرداندیم و این مسائل را از رسانه ملی نیز عنوان کردیم اما مسئولان توجهی به این مسائل نداشتند تا اینکه مقام معظم رهبری خودشان وارد صحنه شدند.

زاهدی با بیان اینکه سند 2030 در ظاهر داوطلبانه است اما ما را مجبور به پذیرش می‌کنند، افزود: این داوطلبانه بودن همانند پذیرش پروتکل الحاقی در برجام است که در ظاهر داوطلبانه محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه سند 2030 به دنبال کنار گذاشتن دین از عرصه آموزش است تصریح کرد: سند 2030 سکولاریسم، لیبرالیسم و اومانیسم محض بوده و به دنبال این است تا دین از زندگی مردم کنار برود و فرهنگ‌ها نیز  آن چیزی باشد که غربی‌ها می‌خواهند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مغز جوان‌مان را شستشو دهند، بیان کرد: این سند به دنبال این است تا باورهای دینی و عقاید اسلامی در حوزه آموزش جایی نداشته باشند به بیان دقیق تر باید گفت که سبک زندگی دینی کنار برود.

وی با اشاره به نگاه این سند به حقوق بشر که حقوق بشر آمریکایی است اظهار داشت: در سند ۲۰۳۰ به پذیرش حقوق بشر اشاره شده یعنی حقوق بشری که اساس و پایه آن بی‌دینی کردن است و حقوق بشر آمریکایی که هیچ تفاوتی بین یک حیوان و انسان قائل نیست و گاهی برای سگ بیشتر از یک انسان احترام قائل است.

زاهدی با یادآوری جنایات آمریکا در زندان گوانتانامو خاطرنشان کرد: این کشور ادعای تشکیل حکومت دموکراتیک دارد در حالی جنایات وحشتناکی را در همین زندان بر علیه مردان و زنان انجام داده‌اند ما چگونه می‌توانیم حقوق بشری این چنینی را قبول داشته باشیم.

وی با اشاره به ساده لوح بودن برخی مسئولان داخلی به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: سند 2030 به دنبال به کنار راندن دین است که متأسفانه برخی مسئولان ساده لوح نیز بر آن صحه گذاشتند باید گفت که ما که سند بالادستی داریم که حیات طیبه است، عجیب است که برخی اینها را نمی‌بینند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت‌های جدی در زمینه این سند وجود دارد، تصریح کرد: دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و یا هر شخص دیگری حق اجرای این سند را ندارد و ما نیز در حال پیگیری آن خواهیم بود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر