logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۸۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عمد یا رودربایستی؟

وقتی دانشگاه به باشگاه سیاسی احزاب تبدیل می شود/حضور تعجب انگیز رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در جلسه مهم دانشگاه زنجان

وقتی-دانشگاه-به-باشگاه-سیاسی-احزاب-تبدیل-می-شود-حضور-تعجب-انگیز-رئیس-ستاد-انتخاباتی-روحانی-در-جلسه-مهم-دانشگاه-زنجان

جلسه نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه زنجان در حالی برگزار شد که رئیس ستاد انتخابات روحانی نیز  در این جلسه حاضر شد.

به گزارش سرویس سیاسی موج رسا; یکی از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب، عدم تبدیل محیط مقدس و علمی دانشگاه به باشگاه سیاسی احزاب و مکانی برای جولان دهی این جریانات بوده است.

البته این سخن به معنای بسته بودن درب دانشگاه بر روی چهره های سیاسی نیست؛ ولی سخن اینجاست که اگر یک چهره صرفا سیاسی تمایل به حضور در دانشگاه داشت، از روی اصول و قاعده و به واسطه دعوت از طریق تشکل های دانشجویی، این حضور صورت پذیرد.

روز گذشته دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در شهر زنجان و در حمایت از حجت الاسلام روحانی به سخنرانی پرداخت.

حضور نایب رئیس اول مجلس، مسئولان دانشگاه زنجان را به صرافت انداخت تا جلسه ای مشترک با وی برگزار کرده و از نقطه نظرات او بهره مند شده یا اینکه تلاش کنند به واسطه پزشکیان، قدری از مشکلات مالی دانشگاه را حل نمایند.

تا اینجای کار مسئله ای نیست. اگرچه سفر پزشکیان از باب یک سخنرانی انتخاباتی صورت پذیرفته و عملا او نماینده یک جریان سیاسی است؛ اما به واسطه جایگاه حقوقی او در مجلس شورای مجلس، حضور در دانشگاه زنجان را بلااشکال فرض می کنیم.

اتفاق عجیبی که در کنار سفر پزشکیان به دانشگاه زنجان رخ داد، حضور حجت الاسلام سید فاضل امیرجهانی، رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام روحانی در دانشگاه زنجان و به همراه پزشکیان بود که تعجب فراوانی بوجود آورد.

نکته عجیب تر، جلسه ای بود که توسط هیات رئیسه دانشگاه برگزار گردید و رئیس ستاد انتخاباتی یک کاندیدا، بدون مانع و مشکلی با هیات رئیسه دانشگاه زنجان جلسه گذاشت و احتمالا نقطه نظرات خود را نیز مطرح ساخت.

معلوم نیست که آیا مسئولان دانشگاه زنجان از سر رودربایستی، حضور امیرجهانی در جلسه مهم با هیات رئیسه را منع نکردند، یا اینکه اتفاقا تعمدی در کار بوده است.

فرض می گیریم که مورد اول صحیح است و مسئولان دانشگاه- علی الخصوص ریاست محترم- برای اینکه مبادا به جناب پزشکیان بربخورد، اعتراضی به حضور امیرجهانی نکرده است. در این صورت بایستی به ایشان یادآوری نمود که وی پیش از آنکه خود را هم فکر یک نگاه سیاسی بداند، یک مدیر و مسئول در جمهوری اسلامی است و وظیفه اولیه او تبعیت از دستورات شخص اول نظام- رهبری انقلاب- است.

وقتی رهبر انقلاب صراحتا بر لزوم عدم تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی احزاب و جریانات تاکید می نمایند، حضور رئیس ستاد انتخاباتی یک کاندیدا، آن هم در وقت اداری و بدتر از همه جلسه مشترک او با هیات رئیسه دانشگاه و در ایام پر شور و حرارت انتخاباتی چه معنا و مفهومی دارد؟

اگر هم مورد دوم صحیح بوده است و تعمدی در دعوت و حضور امیرجهانی در کار بوده است، که تنها بایستی از وجود چنین تفکراتی در محیط علمی دانشگاه تاسف خورد و اذعان کرد که خانه از پای بست ویران است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر