logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۸۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان خبرداد

آبرسانی به 35 هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان/ طرح فاضلابهای استان زنجان 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آبرسانی-به-35-هزار-واحد-مسکن-مهر-در-استان-زنجان-طرح-فاضلابهای-استان-زنجان-62-درصد-پیشرفت-فیزیکی-دارد

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: طرح آبرسانی به 35 هزار واحد مساکن مهر استان زنجان توسط شرکت آبفای استان عملیاتی شده است.

علیرضا جزء قاسمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: عملیات طرح آبرسانی به مساکن مهر 16 شهر استان زنجان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است .

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح مسکن مهر استان در بخش آبرسانی را 52 میلیارد و 174 میلیون ریال عنوان کرد .

مدیر عامل شرکت آبفای استان تصریح کرد: در شهرهای زنجان ، ابهر، دندی ، زرین آباد ، صائین قلعه ، هیدج و قیدار 8 هزار و 992 فقره انشعاب فاضلاب نصب شده که برای اجرای آن 52 میلیارد و 369 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .

جزء قاسمی ابراز کرد: اعتبار هزینه شده کلی در بخش آب و فاضلاب در حوزه مساکن مهر 104 میلیارد و 542 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی و اعتبارات داخلی شرکت است.

وی به اجرای 100 در صدی خط انتقال آب و فاضلاب برای مساکن مهر اشاره کرد و گفت: طول خط انتقال اجرا شده مساکن مهر استان زنجان بیش از 20 کیلومتر و طول خط انتقال فاضلاب 4 کیلومتر بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان طول شبکه اجرا شده شبکه آب را بیش از 61 کیلومتر اعلام کرد که از این میزان 52 کیلومتر اجرا شده و طول شبکه فاضلاب را 43 کیلومتر عنوان کرد که 20 کیلومتر آن اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح های بخش فاضلاب استان زنجان به طور متوسط 62درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای 80درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال 95

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان بیان کرد: 80درصد پروژه های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در سال 95  اجرایی شده است.    

وی افزود: ارتقاء مدول اول و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان به روشBOT  جهت تحت پوشش قرار دادن 410 هزار نفر و ظرفیت 75 هزار متر مکعب در شبانه  روز با سرمایه گذاری 1100 میلیارد ریال طی مدت 3 سال و بهره برداری از آن به مدت 21  سال یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی شرکت آبفای استان است .

وی گفت: کاهش هدر رفت آب تا 5.22 درصد با تعویض کنتورهای خراب و مستعمل، استانداردسازی انشعاب مشترکین و اصلاح شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در سطح استان ، فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف ، مدیریت تقاضا و کنترل فشار شبکه توزیع و کنترل دقیق منابع تولید آب از دیگر برنامه های این کمیته هست.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاری و تولید برق از خط انتقال آب خام از سد کینه ورس به تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره در وزودی تصفیه خانه آب نیز در برنامه این کمیته قرار دارد .

جزء قاسمی گفت: تعویض شیرالات مشترکین پر مصرف با شیرالات کم مصرف در راستای حفظ منابع آب و ارتقاء فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب با حمایت از توان بخش خصوصی از دیگر طرح های پروژه اقتصاد مقاومتی در شرکت آبفای استان زنجان است .

وی به راه اندازی سیستم قرائت از راه دور اشاره کرد و گفت : تهیه و نصب سیستم قرائت از راه دور بر روی 400 دستگاه کنتور قطر بالای یک اینچ در شهر زنجان با استفاده از فایناس برای کنترل مشترکین پر مصرف از دیگر طرحهای اقتصاد مقاومتی شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد که این پروژه ها در سطح استان اجرائی و با همت همکاران بهره برداری، مشترکین، روابط عمومی و دیگر واحدها اجرائی شده است .

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر