logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی تولید 11 هزار 500 تن ماهی امسال در استان زنجان/ تولید ماهی در استان زنجان سال گذشته 24 درصد افزایش داشت

پیش‌بینی-تولید-11-هزار-500-تن-ماهی-امسال-در-استان-زنجان-تولید-ماهی-در-استان-زنجان-سال-گذشته-24-درصد-افزایش-داشت

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال براساس برنامه هدفگذاری شده تولید ماهی 11 هزار و 500 تن برآورد شده است.

محمود صیاد بورانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان در کشور 11 کیلوگرم و سرانه جهانی 20 کیلوگرم است این درحالی است که در برخی از کشورهای پیشرفته جهان همچون ژاپن شهروندان سالانه 75 کیلوگرم ماهی مصرف می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال فرهنگ سازی در خصوص افزایش مصرف ماهی در استان هستیم افزود: در تلاش هستیم میزان مصرف ماهی را به سرانه کشوری برسانیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان در این زمینه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی طبخ آبزیان برای اقشار مختلف افزود: آموزش ها محدود به شهروندان زنجانی نبوده و در روستاها نیز اگر تعداد متقاضیان بالای ده نفر باشد آموزش نحوه پخت آبزیان ارائه می‎شود.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۳ هزار و 693 تن انواع آبزی در استان زنجان تولید شده که نسبت به هدفگذاری انجام  شده بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است اما تنها 6 هزار و 500 تن از آبزیان تولید شده در داخل استان مصرف شده و مابقی به سایر استانهای همجوار صادر شده است.

بورانی ابراز کرد: آبزی پروری در استان زنجان نسبت به برنامه‌هایی که از پیش هدفگذاری شده هر ساله رشد چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: در سال 95 نسبت به سال 94 ، 180 مزرعه آبزی پروری افزایش یافته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: سود بالای اقتصادی آبزی پروری در استان زنجان سبب شده تا مردم استان زنجان استقبال بالایی از تولید آبزی پروری دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان یکی از صادرکنندگان انواع آبزیان سردآبی و گرم آبی به استان های دیگر و کشور عراق است.

بورانی با بیان اینکه استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد، تصریح کرد:ماهیان تولیدی استان زنجانشامل انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین و شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر