logo
امروز : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

دستاورد جلسات پدافند غیر عامل قابل قبول نیست/ سپاه در عرصه های مختلف خوش درخشیده است

-دستاورد-جلسات-پدافند-غیر-عامل-قابل-قبول-نیست-سپاه-در-عرصه-های-مختلف-خوش-درخشیده-است

لساتی که تحت عنوان پدافند غیر عامل تشکیل می شود باید دستاوردش کاهش خسارتها در حوادث غیر مترقبه باشد که متاسفانه این گونه نیست و صرفا فقط تشکیل جلسه است.

به گزارش موج رسا; به نقل از اشراق آنلاین،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه با تبریک ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: سپاه در سال‏هاى 58 طبق نياز انقلاب در خيابان‏هاى تهران با ضدانقلاب مقابله مى ‏كرد و روزى با ضدانقلاب و گروهك‏هاى تجزيه‏ طلب در کردستان درگير مى‏شود و زمانى كه كشور مورد تهاجم قرار می گیرد، حماسه ‏هاى بزرگ در دوران دفاع مقدس خلق می کند و اكنون در شرايط جنگ اقتصادى و جنگ نرم سپاه در عرصه اقتصادى و فرهنگى به كمك نهادها و سازمان‏ها و بخش‏هاى اقتصادى و فرهنگى كشور آمده تا با برداشتن گام‏هاى بزرگ، توطئه‏ هاى دشمنان را خنثى كرده و به رسالتش عمل كند.

وی افزود: هنوز شاید چند ماهی از پيروزى انقلاب نگذشته بود كه در روز بيست و هفتم خرداد ۱۳۵۸ حضرت امام خمينى(ره) فرمان تشكيل نهادى مردمى براى رسيدگى به مشكلات محرومان و مستضعفان را صادر فرمودند و جهاد سازندگى تشكيل شد و از همان ابتداى تأسيس، تجربه بسيار موفقى در بازسازى روستاها و هم‏چنين در دفاع‏ مقدس ايفا كرد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: اما در دولت هفتم، تداوم حيات جهاد سازندگى به دلائلی ادامه نيافت اما رهبر معظم انقلاب در ۱۷ ارديبهشت سال ۷۹ پيشنهاد راه ‏اندازى مجموعه‏اى سازندگى، محروميت‏زدايى و فرهنگى به‏ عنوان بسيج سازندگى را صادر كردند، و دو مأموريت غنى ‏سازى اوقات فراغت جوانان براى خودسازى و هم‏چنين كمك به دولت در آبادانى و سازندگى كشور و مجرومیت زدائی به آن واگذار کردند.
وی افزود: سپاه با جهاد، همت و بهره‏ گيرى از نيروهاى باتجربه يك ظرفيت عظيم فنى به ‏عنوان قرارگاه سازندگى خاتم‏الانبياء (ص) در كشور ايجاد كرده است، خوشبختانه پيچيده ‏ترين پروژه‏هاى سرنوشت‏ ساز كشور امروز به ‏وسيله قرارگاه و جوانان ايرانى اجرا مى‏شود.
امام جمعه قیدار اضافه کرد: ازجمله كاركردهاى مهم سپاه در حوزه سازندگى ايجاد روحيه اميد و عينيت بخشى به شعار «ما مى‏توانيم» است.
وی افزود: با توجه به نامگذارى سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتى، اقدام و عمل از سوى رهبر معظم انقلاب، قرارگاه سازندگى خاتم الانبياء(ص) توانست در همه حوزه‏ها عملكرد مناسبى داشته باشد كه در قالب‏۶۵ پروژه تعريف شد اما مهم‏ترين آن‏ها پالايشگاه ستاره خليج فارس است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به مردم ايران قول داد ه بود تا پايان سال ۹۵ توليد بنزين را شروع كند و اين وعده به حول و قوه الهى و با تلاش همه مديران پروژه، مهندسان، تكنسين‏ها و اسفندماه تحقق يافت.
وی افزود: در واقع تلاشى شبانه‏ روزى ۲۴ ساعته كارگران در اين پالايشگاه صورت گرفت تا قولى كه به مردم داده شده بود بدون خلف وعده به سرانجام برسد؛ ستاره خليج فارس بزرگ‏ترين پالايشگاه ميعانات گازى در جهان و نخستين مورد از اين دست در ايران است.
وی افزود: ۱۸ اردیبهشت ماه 11 شعبان ولادت باسعادت حضرت على اكبر(ع) و روز جوان‏ نامگذاری شده است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: ز دیدگاه اسلام دوران جوانی نقش بسیار مهم و سازنده در شکل گیری مثبت شخصیت انسان و جامعه دارد.
وی افزود: دوران جوانی بهترین و طائی ترین دوران عمر انسان است که البته باید توجه داشت كه دوران جوانى ماندگار نيست.
امام جمعه قیدار ادامه داد: ايران اسلامى يكى از جوان‏ترين كشورهاى جهان است اما يادآورى اين نكته بسيار حائز اهميت است ايران اسلامى هميشه جوان نمى‏ماند و اگر نتوانيم از این ظرفيت و پتانسيل عظیم جوانان بهره ببريم، ديگر فرصت جبران نداريم و حسرت خواهیم خورد.
وی افزود: فرصت جوانی مثل سکوی پرش است که می تواند کشور را به اهداف عالیه خود به صورت جهشی بالا ببرد،ما براى جوانان چه كرده ايم.
امام جمعه قیدار ادامه داد: جوانان ايران اسلامى از بهترین و با استعداد ترین و خلاق ترین جوانان هستند و مسؤولان باید در حمايت از جوانان همت بیشتری به خرج دهند و نبايد فقط در همايش‏ها و رسانه‏ ها از آنان ياد كنند و نگاه مسؤولان به جوانان، باید نگاه واقع‏ گرايانه و آينده‏ محور باشد نه نگاه فردی و سلیقه ای.
امام جمعه قیدار با اشاره به اتفاقات ناگوار سیل در استان زنجان و شهرستان خدابنده و ریزش معدن در استان گلستان و جاری شدن سیل در روزهای اخیر که با خرابی های زیادی همراه بود گفت: چند نکته در این زمینه لازم است بیان کنم یکی اینکه مسئولان باید در رابطه با تامین ما یحتاج مردم و بر آورد خسارتهای وارد شده و تامین خسارتها با جدیت تمام وارد عمل شوند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نکته دوم این که قبل از وقوع این نوع حوادث طبیعی باید مسئولان تلاش کنند که از این خسارت ها پیشگیری شود و جلساتی که تحت عنوان پدافند غیر عامل تشکیل می شود باید دستاوردش کاهش خسارتها در حوادث غیر مترقبه باشد که متاسفانه این گونه نیست و صرفا فقط تشکیل جلسه است.
وی افزود: این همه خانه هائی که در مسیر رودخانه ها ساخته می شود چرا از ساخت انها جلوگیری نمی شود گاهی هم شخصی ساختمان را می سازد و زمانی که می خواهد برق و آب و ... بگیرد از وی ممانعت به عمل می آید.

انتهای پیام/

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر