logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۷۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره مشاوره تحصیلی وتربیتی استان زنجان اعلام کرد

آخرین مهلت برای ورود به سامانه هدایت تحصیلی تا 20 اردیبهشت ماه

آخرین-مهلت-برای-ورود-به-سامانه-هدایت-تحصیلی-تا-20-اردیبهشت-ماه

رئیس اداره مشاوره تحصیلی وتربیتی آموزش وپرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش آموزان برای ورود به سامانه هدایت تحصیلی و پاسخ به آزمون های مشاوره ای تنها تا 20 اردیبهشت ماه فرصت دارند، گفت: یکی از فرایندهای هدایت تحصیلی ورود به سامانه و پاسخ به سوالات توسط دانش آموزان است.

به گزارش حمید بهبودی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; در زنجان اظهار داشت: بر اساس ماده 2 آئین نامه هدایت تحصیلی– شغلی، انتخاب رشته تحصیلی بر اساس ملاکهای مختلف انجام شده و با تغییر روند هدایت تحصیلی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان  در روند این انتخاب مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی برای ورود به حرفه شغلی و نیز کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی از اهداف فرایند هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان است.

رئیس اداره مشاوره تحصیلی وتربیتی آموزش وپرورش استان زنجان ابراز کرد: بر اساس روند هدایت تحصیلی هریک از ملکا ها دارای امتیاز بوده و سعی شده است هدایت دانش اموزان برای ورود به رشته های تحصیلی بر اساس بالاترین نمره اکتسابی باشد.

وی عنوان کرد: مجموع امتیاز فرم هدایت تحصیلی 100 بوده که عملکرد تحصیلی 35 امتیاز، آزمون های مشاوره ای 30 امتیاز، نظر خواهی از دبیران 10 امتیاز، نظر خواهی از اولیاء 5 امتیاز و نظر مشاور 10 امتیاز در نظر گرفته شده است.

بهبودی خاطر نشان کرد: لازم است دانش آموزان با ورود به سامانه نسبت به پاسخگویی به سوالات اقدام کنند چرا که این آزمون ها نیز در روند هدایت تحصیلی دانش اموزان حائز امتیاز است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر