logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

دولت و وزیر آموزش و پرورش توجهی به خواسته‌های به حق معلمان ندارند/ دانش‌آشتیانی باید استیضاح شود/ انتقاد از وضعیت مسکن فرهنگیان

دولت-و-وزیر-آموزش-و-پرورش-توجهی-به-خواسته‌های-به-حق-معلمان-ندارند-دانش‌آشتیانی-باید-استیضاح-شود-انتقاد-از-وضعیت-مسکن-فرهنگیان

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش گفت: دولت و وزیر آموزش و پرورش توجهی به خواسته‌های به حق معلمان ندارند.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به روز معلم و تبریک این روزبه فرهنگیان کشور اظهار کرد: رویکردها باید نسبت به آموزش و پرورش تغییر یابد، ما اعتقاد داریم که مبنای حقوق و مزایای کارکنان دولت باید بر اساس دریافتی معلمان باشد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد و معلمان جایگاه واقعی خودشان را در جامعه نداشته باشند ما در بحث تربیت نیروی انسانی به اهداف عالیه نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا سرمایه اصلی منابع انسان توانمند است نه نفت و گار افزود: انسانهای توانمند به وسیله آموزش و پرورش تربیت می‌شوند و اگر معلمان نقش اساسی در تربیت همه جانبه یک انسان کامل را نداشته و ابعاد شخصیتی انسان را ارتقا ندهند جامعه با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند یک نگرش جدید است، گفت: این نگرش جدید حقوق و مزایای مادی و جایگاه معنوی معلمان را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه متسفانه سیستم آموزشی ۵۰ سال گذشته اکنون نیز در مدارس ما جریان دارد، خاطرنشان کرد: باید نگرش گچ و تخته سیاه را تغییر داد و به سمت تحول در نظام آموزشی پیش رفت.

وقف‌چی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: متاسفانه دولت محترم آن طوری که انتظار می‌رفت به معلمان توجه نداشت و روز به روز وضعیت معیشت برای فرهنگیان سخت‌تر می‌شود.

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های نیروی انتظامی و دادگستری‌ها تصریح کرد: ما معتقدیم به جای بزرگ کردن نیروی انتظامی و بزرگ کردن دادگستری‌ها باید توجه ویژه و اساسی به آموزش و پرورش داشته باشیم چرا که توجه ویژه به آموزش و پرورش در به تعطیلی کشاندن زندانها و حداقل رساندن ماموران تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه دولت و وزیر آموزش و پرورش توجهی به خواسته‌های به حق معلمان نمی‌کنند، متاسفانه نمایندگان مجلس نیز جایگاه واقعی معلمان را مدنظر نمی‌گیرند و اعتقاد دارم که استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید با شدت بیشتر دنبال شود.

وی تصریح کرد: بنده از موافقان استیضاح فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش هستم و معتقدم این موضوع باید با جدیت از طرف نمایندگان پیگری شود.

وقف‌چی در خصوص مشکلات مسکن فرهنگیان زنجان نیز گفت: متاسفانه با تمام پیگیری‌هایی که از طرف بنده صورت گرفته تا کنون اقدام عملی از طرف دولت و آموزش و پرورش در مورد مشکلات مشکن فرهنگیان زنجان انجام نشده است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر