logo
امروز : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
به بهانه روز معلم؛

شیرینی روز معلم و انتظار تلخ ۱۱ ساله برای مسکن فرهنگیان زنجان/ کلیدها پشت دیوار بی‌تدبیری گم شده است

شیرینی-روز-معلم-و-انتظار-تلخ-۱۱-ساله-برای-مسکن-فرهنگیان-زنجان-کلیدها-پشت-دیوار-بی‌تدبیری-گم-شده-است

برخی از فرهنگیان زنجان در حالی امروز را به عنوان روز معلم جشن می‌گیرند که انتظار ۱۱ ساله برای تحویل مسکن فرهنگیان کام آنها را تلخ کرده است.

به گزارش موج رسا;  پروژه نام آشنای مسکن فرهنگیان زنجان در حالی یازدهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد که هر سال معلمان انتظار داشتند در این روز به جای حرف و شعار کلید خانه‌هایشان را تحویل دهند.

این پروژه ۱۱۹۶ واحدی از سال ۸۵ فکر معلمان زنجانی و متقاضیان این پروژه را با خود درگیر کرده تا شاید با رهایی از مستاجری برای رویاهای خود چهاردیواری بسازند اما گویا کلید این چهار دیواریها در پشت دیوار بی‌تدبیری گم شده است.  

۱۲ روز از آخرین تجمع فرهنگیان زنجان گذشته و به قول یکی از فرهنگیان منتظر مسئولان فقط حرف زدند و اقدام عملی که در راستای کمک به معلمان باشد صورت نگرفته است.

پروژه مسکن فرهنگیان قرار بود در سال ۸۸ آماده تحویل باشد و در قول بعدی مسئولان با در نظر گرفتن تمامی تاخیرها باید در سال ۹۴ تحویل متقاضیان می‌شد اما نه تنها سال ۹۴ کلید خانه‌ها به دست معلمان نرسید بلکه در روز معلم سال ۹۶ نیز خبری از ساکن  شدن ۱۱۹۶ متقاضی نیست.

یکی از فرهنگیان در رابطه با آخرین وضعیت پروژه مسکن فرهنگیان زنجان گفت: ما فعلا منتظر اقدام مسئولان هستیم تا ببنیم قولشان عملی می‌شود یا اینکه فقط شعار می‌دادند.

وی افزود: پیمانکار پروژه اعلام کرده که دو بلوک تک خوابه آماده تحویل است، البته محوطه سازی و پارکینگ هنوز باقی مانده، از روز شنبه از متقاضیان خواسته شده تا با واریز حداقل ۳.۵ میلیون و حداکثر ۱۰ میلیون به تسویه حساب خود پرداخته و کلید خانه‌هایشان را تحویل بگیرند.

این فرهنگی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن مبلغ معلمان به مشکل برخورده‌اند، خاطرنشان کرد: از روز شنبه و از ۲۴ نفری که به برای تسویه دعوت به عمل آمده ۲۱ نفر با مشکل مواجه شده و به هر دری می‌زنند تا شاید این پول را جور کنند اما نتوانسته‌اند و از طرفی درخواست تقسیط نیز مورد قبول پیمانکار واقع نشد.

وی بیان کرد: این درخواست پیمانکار در حالی مطرح شده که فرهنگیان و متقاضیان با مشکل مالی مواجه هستند، از طرفی تکیمل بلوک‌های دیگر به تسویه حساب دو بلوک گفته شده بستگی دارد یعنی با این حساب دوباره این پروژه با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

بعد از اینکه 617 واحد تک خواب تحویل داده شد قرار است واحدهای دو خوابه آماده تحویل شوند که آنها نیز باید حداقل 5 میلیون و حداکثر 15 میلیون واریز کنند، این درخواست پیمانکار در حالی مطرح شده که سهم آورده اعضا از 9 تا 10 میلیون به 30 تا 32 میلیون افزایش یافته و وام بانکی 14 میلیونی نیز 30 میلیون شد و با بهره بانکی به 40 میلیون رسیده است.

یعقوبعلی عبادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان که بعد از آخرین تجمع فرهنگیان زنجان گفته بود: در جلسه‌ای که با مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری و نمایندگان اعضا برگزار شد، مقرر شد تا در مدت یک هفته همه دستگاه‌های ذیربط را دعوت کنند تا پروژه تعیین تکلیف شود.

یکی از فرهنگیان در مورد اقدام مسئوان چنین گفت: مسئولان از ما خواسته بودند تا ما شرح مطالبات خود را در اختیار آنها قرار دهیم، ما این کار را کرده‌ایم و منتظر اقدام عملی هستیم.

وی بیان کرد: بعد از تجمعی که فرهنگیان داشتند، آقای نیازی نامه‌ای را به اداره کل آموزش و پرورش برای تشکیل جلسه ارسال کرده و آقای همتیان از دفتر عمرانی استانداری در یکی از جلسات شرکت کرد و رفت و بعد آن هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مشکلات فرهنگیان زنجان در حالی در دولت تدبیر و امید هم حل نشده که امروز مدیرکل آموزش و پرورش استان با فراموشی مشکلات اصلی فرهنگیان از جمله مسکن به سخنان سیاسی و انتخاباتی روی آورده است.

تمجیدی خطاب به معلمان گفته که این قشر روشنگری خواهند کرد تا مردم انتخاب درستی داشته باشند، وی در شرایطی این سخنان را مطرح می‌کند که به شدت گذشته را تیره و تار جلوه می‌دهد، تمجیدی که در سال ۹۲ در ستاد روحانی حضور داشت و بعد از انتخاب وی پاداش مدیرکلی را دریافت کرد با این سخنان روز معلم را با همایش تبلیغات انتخاباتی اشتباه گرفته است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر