logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون برنامه ريزي سازمان ميراث فرهنگي:

رکود منفی پنج درصد در سه سال برطرف نمی شود/ اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی ها و ظرفیت های کشف نشده

رکود-منفی-پنج-درصد-در-سه-سال-برطرف-نمی-شود-اقتصاد-مقاومتی-توجه-به-توانمندی-ها-و-ظرفیت-های-کشف-نشده

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي گفت: رکود منفی پنج درصد ظرف مدت سه سال برطرف نمی شود و این توهین به علم اقتصاد است.

به گزارش موج رسا; سعيد شيركوند بعد از ظهر امروز در سمينار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در زنجان با اشاره به اینکه  اقتصاد مقاومتی، راهبردی برای توانمند سازی و علمی کردن اقتصاد است، اظهار داشت: این نوع اقتصاد با تکیه بر منابع داخلی و ظرفیت های انسانی و غیرانسانی محقق می شود.

وی با بیان اینکه در این نوع اقتصاد باید از دانش برون نیز استفاده کرد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در هفت سال گذشته بوده است.

این مسئول برضرورت توجه جدی نسبت به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید همگان احساس مسئولیت کنند.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي كشور با بیان اینکه برخی ها اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی می دانند، تصریح کرد: به اعتقاد عده ای دیگر اقتصادی است که اگر دنیا هم بخواهد آن را به زانو درآورد نمی تواند.

 شیرکواند با بیان اینکه از تعریف اول فقط خمودگی برداشت می شود در حالی که در تعریف دوم اقتصاد مقاومتی به تلاش، کوشش، تکیه بر منابع داخلی و توانمندی گفته می شود.

وي افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که خود، توانمندی ها، ظرفیت های کشف نشده و اصول و مبانی اقتصاد را بشناسد و در دنیای کنونی بتواند جاپای خود را محکم کرده و بایستد.

این مسئول با با بيان اينكه مهمترین اصل هر اقتصاد، ثبات اقتصادی است، گفت:  سرمایه گذاری در کشوری که ثبات اقتصادی نداشته باشد جای بحث دارد.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي با باین اینکه ثبات اقتصادی در دولت فعلی ایجاد شده است که زیر ساختی برای برنامه ریزی محسوب می شود، ادامه داد: دولت توانسته عدم ثبات اقتصادي را به ثبات اقتصادي بدل كند.

شیرکوند با اشاره به اینکه کشور ايران توانمندی های و پتانسیل های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد، ادامه داد:  اقتصاد می تواند با تکیه بر این توانمندی ها شکوفاتر شود.

وی در خصوص نقش برجام در جامعه گفت: برجام موجب شد تا ظرفیت های کشور شکوفا شده و راه های تجارت بین المللی برای کشور فراهم شود.

این مسئول تصریح کرد: برجام این امکان را ایجاد کرد تا بصورت مستقیم و بی واسطه پول نفت را دریافت کرده و  تجار و صنعتگران توانایی خرید و پرداخت بی واسطه کالاهای خود را داشته باشند.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به نقش دولت در كنترل تورم و ركود گفت: دولت توانسته شیب نزولی ركود را متوقف کند که  این امر در اقتصاد یک شاهکار است.

وي با بیان اینکه رکود منفی پنج درصد ظرف مدت سه سال برطرف نمی شود و این توهین به علم اقتصاد است، ادامه داد: در کدام تجربه اقتصادی دنیا توان از بین بردن همزمان تورم و رکورد را با هم دیده می شود.

این مسئول تثبیت قیمت ها و تک رقمی کردن تورم را ناشی از تلاش های دولت عنوان کرد و گفت: باید برنامه های دولت برای مردم بیشتر تبیین شود.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي بر ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و بیان داشت: در سطح کشور یکی از کانون های توجه دولت، استفاده از اقتصاد دانش بنیان است.

شیرکوند با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان راه خود را باز می کند، افزود: ثروت آفرینی و کارآفرینی با استفاده از به دانش و تکنولوژی روز از مزیت های اقتصاد دانش بنیان است.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر