logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

افتتاح 100پروژه بهداشتی تا پایان ماه جاری در زنجان

افتتاح-100پروژه-بهداشتی-تا-پایان-ماه-جاری-در-زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان ابنکه در هفته سلامت امسال بیش از 350 عنوان برنامه تعریف شده است،گفت:100 پروژه در حوزه بهداشت در طی ماه جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش موج رسا;علیرضا بیگلری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: روزهای یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده است.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در طی هفته سلامت عنوان کرد: برنامه های این مناسبت در دوسطح اجرایی شده است که همراهی سیاستگذران با برنامه های حوزه سلامت و نیز اگاه سازی عموم افراد از اهداف اجرای برنامه های  هفته سلامت محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم دولت در افزایش خدمات بهداشتی و درمانی بوده است،گفت:بسیاری از پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان محقق شده و در طی سالهای فعالیت دولت یازدهم وزیر بهداشت 5بار به استان سفر کرده اند که پروژه های زیادی در حوزه عمرانی و بهداشتی برای استان تعریف شده است.

وی افزود:از سال گذشته ۲۲۶ پروژه در سطح استان اجرایی شده است که در طی ماه جاری نیز 100پروژه در حوزه بهداشت به بهره برداری می رسد.

بیگلری خاطرنشان کرد: افتتاح اتوبوس مرکز خدمات سیار سلامت،افتتاح 8  پایگاه سلامت در روستاهای استان، دو مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستانها، برپایی نمایشگاه اطلاع‌رسانی سلامت و برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان از جمله برنامه های به اجرا گذاشته شده در هفته سلامت امسال بوده است.

این مقام مسئول افزود:راه اندازی مرکز ناباروری در استان  و ایجاد واحدهای تک نفره زایمان در شهرستانها از جمله اقدامات در راستای حمایت از سلامت مادران و کودکان بوده است.

وی با اشاره به تجهیز استان به40 دستگاه آمبولانس جدید در طی سال گذشته ابراز کرد: اورژانس هوایی نیز از جمله طرح های افتتاحی در سال گذشته بوده است که در کنار ان با بهره برداری از 8 مرکز فوریتهای پزشکی دسترسی به خدمات فوریت های پزشکی به فاصله هر 25 کیلومتر در استان فراهم شده است.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ زنجیره سرما، تصریح کرد: راه اندازی این سیستم سبب شده است تا وضعیت دمایی واکسن‌ها و داروها مورد سنجش قرار گرفته و در صورت بروز مشکل هشدارهای لازم به صورت هوشمند داده شود./ک

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر