logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبرداد

35 هزار بیکار در استان زنجان وجود دارد/ ایجاد فرصت شغلی برای 17 درصد از بیکاران استان زنجان

35-هزار-بیکار-در-استان-زنجان-وجود-دارد-ایجاد-فرصت-شغلی-برای-17-درصد-از-بیکاران-استان-زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تعداد بیکاران استان زنجان گفت: در حال حاضر در حدود 35 هزار نفر بیکار در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا یوسفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به نرخ بیکاری استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان زنجان 9.7 بوده و باید تلاش کنیم این جایگاه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در استان زنجان تصریح کرد: در راستای این طرح ظرفیت‌های همه مناطق استان به منظور ایجاد کار آفرینی شناسایی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با اجرای طرح تکاپو در استان زنجان برای 6 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود افزود: این میزان شامل 17 درصد از بیکاران استان زنجان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح تکاپو در استان زنجان در حال مطالعه است افزود: در صورت اتمام مطالعه این طرح برای اجرای آن در سطح استان اقدام می‌شود.

یوسفی به افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری در استان زنجان اشاره و ابراز کرد:  در سال گذشته 8 هزار و 400 نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری در سطح استان اضافه شدند.

وی به فعال کردن کانون کارآفرینی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این کانون در استان زنجان که در محل پارک علم و فناوری ایجاد می‌شود فعالیت خود ا آغاز می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه به برنامه‌های هفته کار و کارگری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این هفته برنامه‌ها مختلفی از جمله برگزاری مسابقات ورزشی در واحد‌های تولیدی استان اعم از مسابقات فوتسال، تنس روی میز، و اعزام تیم‌های دو و میدانی به مسابقات قهرمانی کشوری و غیره از برنامه‌هایی است در این هفته در سطح استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تیم کوهنوردی نیز برای صعود به کوه‌های مرتفع استان ایلام اعزام شدند.

یوسفی دیدار با کارگران بستری شده در بیمارستان، حضور پرسنل در نماز جمعه، دیدار با اعضای بسیج کارگری و عطر افشانی مزار شهدا را از برنامه‌های هفته کار و کارگری در استان زنجان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در این هفته همایش بزرگ کارگران در استان زنجان برگزار می‌شود گفت: در این همایش از کارگران نمونه و تعدادی از خانواده شهدا تقدیر می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به بازدید از برخی از واحد‌های تولیدی به منظور تکریم از کارگران افزود: در این بازدید مشکلات کارگران احصا می‌شود.

وی دیدار با رئیس جمهور را از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگری عنوان کرد و افزود: کارگران نمونه استان برای حضور در این دیدار اعزام می‌شوند.

//ع

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر