logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۶۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبر داد

افزایش کشف 70 درصدی مشروبات الکلی در استان زنجان / گشت های امنیت اخلاقی در سال جاری تشدید و هدفمند می شود

افزایش-کشف-70-درصدی-مشروبات-الکلی-در-استان-زنجان-گشت-های-امنیت-اخلاقی-در-سال-جاری-تشدید-و-هدفمند-می-شود

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از افزایش کشف 70 درصدی مشروبات الکی در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش موج رسا; سرهنگ علی آزادی در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت: نیروی انتظامی تنها سازمانی است که در راستای رسیدگی به امور مردم و تکریم ارباب رجوع چهار شماره سه رقمی را در اختیار مردم قرار داده است.

وی با اشاره به شماره های 110،120،116 و 197 به منظور خدمات رسانی مطلوب مردم، گفت:10 هزار و 79 مورد تماس تلفنی مردم در سال گذشته با نیروی انتظامی داشته اند.

 فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سال 94، حدود 9 هزار و 496 تماس از سوی مردم انجام شده است، گفت: در فروردین ماه سال جاری نیز  790 مورد تماس از سوی مردم گزارش شده است که در سال گذشته 753 مورد بود.

سرهنگ آزادی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همواره خود را خدمتگزار مردم می داند، ادامه داد: برای ارتقای حقوق شهروندی و صیانت از آن برگزاری جلسات تعاملات قضایی و سازمان و کارگروه های آموزشی برای ضابطین قضایی و کلاس های آگاه سازی صیانت از حقوق شهروندی برای یک هزار و 200 نفر برگزار شده است.

وی گفت: تهیه و تنظیم برنامه سالانه برای فرماندهان و دستگاه های نظارتی برای بازدید از بازداشتگاه ها و تحت نظرهای استان و تجدید نظر در انتصاب قسمت ها و یگان هایی که تذکر گرفته اند و تشکیل گشت فوری 197 از اقدامات نیروی انتظامی محسوب می شود.

این مسئول برگزاری ملاقات عمومی با شهروندان را از دیگر برنامه های نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: پیگیری تجهیز کلانتری ها و پاسگاه های استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از ارائه خدمات به شهروند و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تهیه منشور حقوق مردم، مراجیعن و متهمین به منظور تکریم ارباب رجوع از دیگر اقدامات در این زمینه محسوب می شود.

سرهنگ آزادی از برگزاری جلسات مشاوری در مساجد و پایگاه های مساجد، فرهنگسرا ها خبر داد و گفت: 10 مرکز مشاوره نیز مشاورهای لازم را به مردم ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم به عموم مردم می شود، گفت: 105 مسابقه در خصوص دانستنی های اجتماعی برگزار شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نظارت و کنترل برنحوه فعالیت واحدهای صنفی، تشدید و هدفمند کردن گشت های امنیت اخلاقی و شناسایی و مقابله با مراکز فساد و فحشا را از برنامه های سال جاری پلیس در زنجان عنوان کرد و گفت: جمع آوری تجهیزات ماهواره،شناسایی،مقابله و برخورد با باندهای مراکز تهیه و توزیع مشروبات الکی و سایر محصولات مخرب فرهنگی از دیگر اقدامات این نیرو محسوب می شود.

سرهنگ آزادی با اشاره به افزایش 70 درصدی کشف مشروبات الکلی در استان زنجان، گفت: کشف ماهواره نیز 11 درصد افزایش داشته است.

وی  با بیان اینکه 262 قبضه سلاح در سال گذشته کشف شد، گفت: بیشتر آنها سلاح شکاری بوده است.

 

* مستندات قانونی حقوق شهروندی وجود دارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: مستندات قانونی حقوق شهروندی در قانون اساسی و در اسناد مختلف وجود دارد.

مسیح الله سلطانی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز نیز به حقوق شهروندی تاکید شده است، خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی نیز از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد تا بستر سازی های قانونی و ساختاری و تلاش های فرهنگی و آموزشی برای اجرای آن انجام شود.

وی با بیان اینکه در خصوص گفتمان سازی در حقوق شهروندی تاکیداتی از سوی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی شده است، افزود: جلسات این کارگروها در استان نیز تشکیل می شود.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه از هر استان درخواست ارائه پنج اولویت برای رفع مشکلات و افزایش رضایتمندی مردم در امور حقوق شهروندی شده است، افزود: اولویت های استان نیز به زودی جمع بندی و اعلام می شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: زنجان در خصوص خیریه های سلامت پیشگام شده است که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد تشکل های استان زنجان، گفت: تعداد تشکل های استان از 141 تشکل در سال 92 به 280 تشکل در سال جاری رسیده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه بازرسی ها از سازمان ها و دستگاه های اجرایی در خصوص حقوق شهروندی انجام می شود، افزود: در سال گذشته 52 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سلطانی با اشاره به اینکه امسال نیز اردیبهشت ماه این بازرسی ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: چک لیست ها به دستگاه های اجرایی ارسال شده است.

وی بیان داشت: تعیین سیاست ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی، آموزش و توانمند سازی مدیریان و کارکنان، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان،پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، ارتباط با مردم و توسعه خدمات الکترونیکی،روان سازی قوانین و مقررات، فضا سازی و تبلیغات محیطی، تشویق و ترغیب از اصول حقوق شهروندی است.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر