logo
امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:

لزوم فرهنگ سازی برای دریافت فاکتور خرید در بین شهروندان/ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در استان

لزوم-فرهنگ-سازی-برای-دریافت-فاکتور-خرید-در-بین-شهروندان-ساماندهی-واحدهای-صنفی-فاقد-پروانه-کسب-در-استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه فرهنگ سازی در بین شهروندان در راستای نظارت بر بازار ضروری است، گفت: دریافت فاکتور در خرید اقلام باید مورد توجه شهروندان بوده و برای این امر نیازمند فرهنگسازی هستیم.

به گزارش موج رسا; رحیم عصفوری صبح امروز در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با بیان اینکه نظارتها در ایام منتهی به عید مطلوب بوده است، عنوان کرد: همه ساله این دغدغه در بین مسئولان برای تنظیم قیمتهای بازار شب عید وجود دارد که خوشبختانه در سال گذشته اقدامات انجام شده در استان مطلوب بوده است.
این مقام مسئول افزود: بازرسی های خوبی در استان در طول سال گذشته انجام شده و برخورد با متخلفان مطلوب بوده است که همین امر میزان تخلفات را بسیار کاهش داده است.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص نرخ تورم در استان‎های کشور ابراز کرد: آمار ارائه شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور متفاوت بوده و قیمت خدمات آموزشی، بهداشتی نیز در آن لحاظ شده است که بر اساس این آمار در طی سالهای 90 تا 92 تورم استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه کاهش اشتیاق برای خرید را در بین شهروندان شاهد هستیم، ابراز کرد: با ثبات ایجاد شده احتکار محصولات به کمترین میزان رسیده و شاهد کاهش اشتیاق شهروندان برای خرید و انبار کردن کالاها هستیم.
وی تصریح کرد: در طی سه سال گذشته نوسان طبیعی قیمتها را داشته ایم و افزایش قیمتها 10 تا 15 درصد بوده است که این افزایش قیمتها با تورم موجود در کشور طبیعی است.
عصفوری تاکید کرد: برخورد با متخلفان از سه  منظر گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب حائز اهمیت است که در راستای کاهش تخلفات در این باره نیازمند فرهنگ سازی در بین شهروندان هستیم.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در استان خاطرنشان کرد: لازم است واحدهای بدون پروانه کسب در استان زنجان شناسایی و اقدامات لازم برای این واحدها صورت گیرد و قانون نیز در این خصوص بسیار شفاف بیان شده است.
در ادامه حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 10 جلسه در رابطه با توزیع میوه شب دراستان تشکیل شده است، اضافه کرد: در طی سال گذشته در راستای تنظیم قیمت میوه شب عید 400 تن سیب و هزار تن پرتقال خریداری شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: 400 تن سیب و 900 تن پرتقال تاکنون  در 71 غرفه در سطح استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه برای تنظیم قیمت گوشت قرمز در استان 15 تن گوشت گرم گوسفندی از ارمنستان وارد استان زنجان وارد استان شد ابراز کرد: متاسفانه واحدهای صنفی همکاری خوبی برای توزیع این گوشت  نداشتند که این گوشت با انتقال به سایر استانها با قیمت بالاتری عرضه شد/ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر