logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۵۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد

56 درصد مددجویان کمیته امداد زنجان ساکن روستا هستند/ آمادگی کمیته امداد برای ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در مناطق روستایی

56-درصد-مددجویان-کمیته-امداد-زنجان-ساکن-روستا-هستند-آمادگی-کمیته-امداد-برای-ایجاد-مجتمع‌های-خدماتی-و-رفاهی-در-مناطق-روستایی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه 56 درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان در مناطق محروم و روستایی ساکن هستند، ادامه داد: برای امداد رسانی بهتر به این مددجویان نیازمند تقویت ارتباطات بین کمیته امداد و مجموعه بخشداری‌ها هستیم.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری امروز در دیدار با بخشدار مرکزی زنجان با اشاره به لزوم تعامل و هماهنگی بین بخشی بیشتر با سایر دستگاه‌ها اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات اثربخش در حوزه توانمندسازی به مددجویان بدنبال آن هستیمک تا هریک از دستگاه‌ها با این نهاد همکاری داشته و با انجام کارهای زنجیره‌ای در راستای خدمت به مددجویان و محرومان گام بردارند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال را  راهبرد اصلی این نهاد دانست و تاکید کرد: با توانمندسازی مددجویان سالانه 10 درصد از خانواده‌های تحت پوشش از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.
وی عنوان کرد: در شش‌ماهه اول سال گذشته ، 132 مورد شغل برای مددجویان ایجاد شده است که این میزان با با تعاملات بین بخشی و همراهی مسئولان و بانک‌ها به 2هزار و 248 مورد در پایان سال رسیده است.
صفری افزود : برای ایجاد این تعداد طرح اشتغال مبلغ 235 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی و منابع امداد پرداخت‌شده است .
وی با اشاره به راهبرد امداد در امر اشتغال‌زایی مددجویان در طی سال جاری تصریح کرد: اجرای طرح‌های نو و بدیع با ظرفیت سنجی مناطق مختلف استان انجام می‎شود که در این راستا ایجاد پنل های خورشیدی ، پرورش شترمرغ ، پرورش گل سرخ ، کشت یا جمع‌آوری گیاهان دارویی ، ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و کشت زعفران ازجمله طرح‌های موردنظر است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اعلام آمادگی کمیته امداد در خصوص ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در مناطق روستایی خاطرنشان کرد:  با ایجاد این مجتمع‌ها و بازارچه‌های محلی در روستاها رونق اقتصادی در مناطق روستایی فراهم می شود.
کاوه حقیقی بخشدار بخش مرکزی زنجان نیز در ادامه با تقدیر از کمیته امداد استان ابراز داشت: خدمات کمیته امداد در روستاها به‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان بسیار برجسته و قابل تقدیر است.
وی تصریح کرد: خدمات مثبت موجب به وجود آمدن اعتماد در مردم می‌شود که با اقدامات محرومیت زدایی این خصوصیات بارز در کمیته امداد ایجاد شده است.
بخشدار بخش مرکزی زنجان تاکید کرد:  بخشداری مرکزی زنجان در خصوص جمع‌آوری زکات در روستاها و اشتغال‌زایی برای مددجویان روستایی آماده همکاری با کمیته امداد است ./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر