logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۵۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با اجرای طرح تحول سلامت؛

پرداخت هزینه های درمانی روستائیان به 3 درصد کاهش یافته است/ مصرف دخانیات در بین شهروندان زنجانی بالا است

پرداخت-هزینه-های-درمانی-روستائیان-به-3-درصد-کاهش-یافته-است-مصرف-دخانیات-در-بین-شهروندان-زنجانی-بالا-است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح تحول سلامت کاهش هزینه‎ها و نیز ارتقای کیفیت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشت و درمان برای شهروندان است، گفت:  با اجرایی شدن طرح تحول سلامت پرداخت هزینه های درمانی روستائیان به 3 درصد کاهش یافته است.

به گزارش موج رسا; علیرضا بیگلری امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین هفته سلامت با بیان اینکه در طی سال‎های پس از انقلاب، رشد و جهش خوبی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور برای شهروندان فراهم شده است، اظهار داشت: امروز در زمینه نیروی انسانی هیچگونه نیروی انسانی از کشورهایی خارجی در بیمارستان های کشور فعالیت نداشته و می‌توان اذعان داشت که حتی یک پزشک پاکستانی ‌وهندی در بیمارستان های ما وجود ندارند .

وی تصریح کرد: با رشد علمی کشور در زمینه پزشکی دیگر ما کمتر شاهد اعزام بیماران به خارج بوده در حالیکه در گذشته سالانه ده ها هزار نفر برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند.

این مقام مسئول افزود: امروزه بیمارانی از تمام کشورهای منطقه برای درمان به کشور مراجعه می‎کنند . 

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‎ها در کشور ریشه کن شده است، خاطرنشان کرد: کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار و افزایش امید به زندگی یکی از دستاوردهای نظام سلامت کشور تلقی می شود که امروزه میزان مرگ‎ومیر کودکان و زنان باردار به کمترین میزان رسیده است که در این رابطه کشور هم تراز با کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد.

وی گفت: با رایگان شدن زایمان طبیعی 22 هزار مادر باردار از خدمات زایمان رایگان استفاده کردند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های پرداختی مردم در شهرها به 6 درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: 75 پزشک مقیم در بیمارستان و 100 پزشک در مناطق محروم ساکن هستند که این امر از افتخارات اجرای طرح تحول سلامت محسوب می شود.

 

*میزان افسردگی در زنان 6 درصد بالاتر از مردان است

بیگلری با ارائه آمار افسردگی در بین زنان و مردان با بیان اینکه میزان ابتلا به افسردگی در خانم ها برابر ۱۶ درصد و در آقایان ۱۰ درصد است، تصریح کرد: در تمامی پایگاه‎های سلامت کارشناس سلامت روان حضور داشته و به شهروندان خدمات رایگان ارائه داده می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده میزان ابتلا به سرطانها، دیابت و چاقی در بین شهروندان زنجانی پایین بوده اما در زمینه میزان دخانیات و مصرف پایین ماهی رتبه استان مطلوب نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: میزان مصرف دخانیات در بین شهروندان زنجانی بالا است که در این زمینه نیز نیازمند فرهنگسازی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی در طی سال گذشته خاطرنشان کرد: 40 آمبولانس نیز بازسازی شده اند.//ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر