logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۵۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

استعلامی برای راه اندازی شرکت دخانیات از مرکز بهداشت نشده است/ بخش خصوصی برای امحای پسماندهای عفونی مطب ها ورود کند

استعلامی-برای-راه-اندازی-شرکت-دخانیات-از-مرکز-بهداشت-نشده-است-بخش-خصوصی-برای-امحای-پسماندهای-عفونی-مطب-ها-ورود-کند

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برای راه اندازی شرکت تولید سیگار در زنجان استعلامی از مرکز بهداشت استان نشده است.

جمال ناصحی فرد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص مجوزهای صادر شده برای فعالیت شرکت تولید کننده سیگار در استان زنجان اظهار داشت: برای راه‎‎اندازی شرکت تولید سیگار در استان هیچگونه استعلامی از دانشگاه علوم پزشکی  و مرکز بهداشت نشده است.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت بیمارستان‎های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان از نظر امحای پسماندهای عفونی ابراز کرد: در تمامی بیمارستان‎های سطح استان تجهیزات امحای پسماندهای عفونی راه اندازی شده و پس از بی خطرسازی پسماندها به عنوان زباله توسط شهرداری جمع آوری می شوند.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماندهای مراکز بهداشتی نیز در بیمارستان شهید بهشتی انجام می شود، خاطرنشان کرد: در تمامی مراکز بهداشتی استان پسماندهای عفونی بی خطر سازی می شود.

این مقام مسئول افزود: پسماندهای بیمارستانی در برخی کلینیک‎ها نیز با عقد قرار داد منتقل و بی خطر سازی این زباله ها در یکی از کلینیک‎ها که موفق به خرید تجهیزات شده است انجام می شود.

 

* زباله های عفونی مطب‎ها  بدون بی خطر سازی وارد زباله‎های عادی می شوند

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه هچگونه اقدامی در خصوص امحای زباله‎های عفونی مطب‎ها و آزمایشگاه‎های استان انجام نشده است، ابراز کرد: این زباله ها بدون بی خطر سازی وارد زباله‎های عادی شده و جمع‎آوری می شوند که امکان بروز بیماری برای افرادی که در ارتباط با این زباله‎ها هستند وجود دارد.

وی افزود: راه‎اندازی مرکز مدیریت پسماندهای عفونی مطب‎ها و آزمایشگاه‎ها و کلینیک‎ها  دراستان ضروری بوده و در این راستا نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم.

ناصحی فرد در پاسخ به موج رسا در ارتباط با ورود شرکتهای خصوصی دراین بخش گفت: تاکنون هیچگونه مجوزی از طرف دستگاه‎های استان برای راه اندازی مرکز مدیریت پسماندهای عفونی به بخش خصوصی صادر نشده است./ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر