logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هئیت نظارت بر انتخابات شوراهای زنجان:

کاندیداها اعتراض احتمالی خود را به هئیت ‌ نظارت اعلام کنند/ 29 اردیبهشت حماسه ‌ای دیگر رقم می خورد

-کاندیداها-اعتراض-احتمالی-خود-را-به-هئیت-‌-نظارت-اعلام-کنند-29-اردیبهشت-حماسه-‌ای-دیگر-رقم-می-خورد

رئیس هئیت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: کاندیداهایی که نسبت به احراز صلاحیت خود اعتراضی دارند، می‌ توانند درخواست خود را به هئیت ‌های نظارت اعلام کنند.

احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: قریب به 5 هزار نفر برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان زنجان شرکت کرده ‌اند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی ثبت ‌نام کاندیداها و تکمیل بودن این فرآیند، صلاحیت کاندیداها توسط هیأت اجرایی استان و شهرستان ‌ها بررسی شد،تصریح کرد: هئیت نظارت بخش ‌ها و روستاها نیز به بررسی وضعیت صلاحیت این افراد پرداختند.

رئیس هئیت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان با بیان اینکه پرونده کاندیداها ابتدا در هئیت ‌های اجرایی بخش‌ ها و شهرستان‌ ها بررسی شد، ادامه داد: نتیجه این بررسی‌ ها به فرمانداری‌ ها اعلام می شود.

بیگدلی بیان داشت: کاندیداهایی که نسبت به احراز صلاحیت خود اعتراضی دارند، می‌ توانند درخواست خود را به هیأت‌های نظارت بخش‌ ها و استان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در استان انجام شده است، تصریح کرد: امیدوارم در 29 اردیبهشت ‌ماه سال ‌جاری حماسه ‌ای دیگر توسط مردم آفریده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان زنجان 5 هزار و 83 داوطلب در استان زنجان شرکت کرده اند، گفت: صلاحیت 97.1 درصد داوطلبان در هئیت‌های اجرایی تایید شده است.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی شرکت کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی، بیان داشت: هئیت های نظارت ظرف هفت روز پس از بررسی صلاحیت افراد، نتایج نهایی تایید یا رد صلاحیت ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان را ارائه می کنند.

گفتنی است؛پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت ماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

همچنین براساس زمانبندی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، پنج مرحله از مراحل ۱۹ گانه انتخابات طی شده است.

 با پایان مهلت قانونی «بررسی صلاحیت افراد توسط هیات‌های نظارت» در تاریخ ۳۱ فروردین ماه(مرحله ششم)ادامه روند انتخابات شوراها اجرایی می شود.

بر اساس این زمانبندی۱ اردیبهشت؛ اعلام نتایج تایید صلاحیت داوطلبان توسط هئیت‌های نظارت به هئیت ‌های اجرایی است.

همچنین ۲ اردیبهشت؛ ابلاغ نتایج صلاحیت ‌ها به داوطلبان توسط فرمانداری‌ ها اعلام شده است.

۳ تا ۶ اردیبهشت به مدت ۴ روز؛ شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیات‌های نظارت بالادستی است.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر