logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۴۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در زمانی که تنور انتخابات داغ است،

به وقت آرمانخواهی بستر فعالیت دانشجویان در انتخابات

به-وقت-آرمانخواهی-بستر-فعالیت-دانشجویان-در-انتخابات

جنبش‌های دانشجویی در زمان حاضر به یکی از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی پرطرفدار روز  تبدیل‌شده اند که به وقت آرمانخواهی بستر فعالیت دانشجویان خط امام(ره) برای انتخابات است.

به گزارش موج رسا; جنبش‌های دانشجویی در زمان حاضر به یکی از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی پرطرفدار روز  تبدیل‌شده و از طرف مردم، سیاستمداران و دانشگاه‌ها مورد استقبال است.

اهمیت فعالیت سیاسی در دانشگاه بسیار بالا است و همین امر در انقلاب اسلامی مدیران، سیاست‌گذاران، مسئولان و... را به عنوان سرمایه‌گذاران در جریان های اجتماعی کشور برای تحقق کارکرد مدنظر خود، در ایجاد ارتباط بین  دانشجو و سیاست می‌کوشند.

اهمیت ارتباط سیاست و دانشگاه از سه منظر بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی است؛ اول آنکه دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی متولی تربیت نسل آینده مسئولان و سیاستمداران در جامعه  است و مواجهه فعالان دانشجویی در حوزه سیاسی برای عموم مردم جامعه بسیار مهم است.

دوم اینکه جریان سازی سیاسی و فراگیر کردن یک گفتمان، بنا به خاصیت مرجعیت فکری جنبش‌های دانشجویی در جامعه، به سادگی صورت می‌گیرد و معمولاً اظهار نظر دانشجویان در بین اقوام و عموم مردم موردتوجه قرار می‌گیرد و مرجع به‌حساب می‌آیند.

 سوم اینکه قدرت مطالبه گری در بین دانشجویان با توجه به شور و شوق جوانی و آرمان‌گرایی جوانان و عدم وابستگی به جناح و قدرت داخلی و خارجی موجب تأثیرگذاری  اعتماد مردم به این افراد می‌شود.

دانشجو باید سیاسی باشد

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود همیشه این را تکرار کرده‌اند که دانشجو و دانشگاه باید سیاسی باشد ولی سیاسی‌کاری در دانشگاه را همواره مذموم شمرده‌اند.

عده‌ای مخالف سیاسی بودن دانشجو و هرگونه فعالیت سیاسی او هستند. «در محیط دانشگاه، بعضی‌ها حوصله‌ی حرکت ندارند؛ می‌گویند بگذار کارها را بکنیم، درسمان را بخوانیم، زودتر این ورق‌پاره را بگیریم و مثلاً دنبال کاری برویم... این‌ها مشمول... بیداری، خیزش و حرکتی که عنوان دانشجویی دارد، نیستند.( ۱۳۷۸/۹/۱)

بنابراین معنای صحیح سیاسی بودن دانشگاه‌ها همان «قدرت تحلیل سیاسی داشت» است، نه تبدیل شدن به بلندگویی برای احزاب و گروه‌های مختلف. چرا که این «عدم استقلال» دور شدن از هدف اصلی «سیاسی شدن دانشگاه‌ها» است. «بنده یک وقت عرض کردم دانشگاه‌ها باید سیاسی باشند و دانشجو باید سیاسی باشد. معنای این حرف آن است که دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه‌بندی‌های دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می‌کند.(۱۳۷۴/۸/۱۰)

به‌وقت آرمان‌خواهی بستر فعالیت سیاسی دانشجویان خط امام(ره)

جنبش به‌وقت آرمان‌خواهی که توسط جمعی از جوانان، دانشجویان و طلاب حوزه انتخابیه زنجان و طارم بدون  وابستگی به هیچ یک از احزاب، گروه ها و جناح‌ خاصی اقدام به فعالت سیاسی برای مجلس شورای اسلامی کرده‌اند که به دنبال به کرسی نشاندن جمهوریت در کشور هستند.

جنبش به‌وقت آرمان‌خواهی شرایطی را جهت گفتگو و مصاحبه آزاد و مبتنی بر شفافیت با کاندیداهای محترم دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی فراهم آورده است؛ تا ازیک‌طرف نامزدهای محترم به‌صورت آزاد و بدون کلیشه، با مردم به گفتگو و بیان نظرات، اهداف و برنامه‌های تبلیغاتی خود بپردازند.

یکی از اهداف بلند این جنبش دانشجویی این است که مردم شریف زنجان و طارم در یک بستر آزاد، نامزدها را رصد نمایند تا امکان گزینش و تمییز نماینده اصلح برای ایشان فراهم شود.

این جنبش مردمی به‌قصد حمایت و رد هیچ‌یک از کاندیداها وارد میدان نشده و صرفاً به دنبال ایفای نقش جان مؤمن انقلابی در انتخابات و مردم‌سالاری دینی است.

جنبش به‌وقت آرمان‌خواهی حق مساوی و شرایط آزادی برای همه نامزدها فراهم کرده و فقط به دنبال گفت‌وگو دوسویه مردم و کاندیداها است.

جنبش به‌وقت آرمان‌خواهی طی دو دوره فراخوان عمومی و افراد شاخص از تمامی کاندیداها برای شرکت در برنامه استودیوی جنبش به آرمان‌خواهی دعوت کره است؛ که در مرحله اول این دانشجویان و طلاب با دعوت از 13 کاندیدای به نام و شاخص برنامه استودیویی خود را شروع کره‌اند.

جنبش به‌وقت آرمان‌خواهی با دعوت از اسحاق اسماعیلی، مصطفی طاهری، اصغر حاتمی، کمال میانداری، غلام حسین نظری، روح الله حسنی، محسن علیمردانی، رفعت بیات، سهیلا حیدری، سید افضل موسوی، نبی اله محمدی، مهدی باقری و معصومه حسنی به عنوان چهره‌های شاخص و به نام برای حضور در استودیو و پاسخ به سؤالات این جنبش اقدام کرده‌اند که از بین 13 نامزد یادشده سید افضل موسوی، نبی اله محمدی، مهدی باقری و معصومه حسنی دعوت را نپذیرفته‌اند.

در دور دوم دعوت‌های عمومی نیز محمد جلیل آل امین و مهدی خاتمی در استودیوی جنبش به‌وقت آرمان‌خواهی حضور به هم رسانده و به سؤالات دانشجویان پاسخ داده‌اند که به‌زودی مصاحبه‌های نامزدهای انتخاباتی توسط این جنبش منتشر خواهد شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر