logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۴۹۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد؛

انصراف سرمایه‌گذار خارجی پروژه پسماند شهری زنجان/ تلاش شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار جدید

انصراف-سرمایه‌گذار-خارجی-پروژه-پسماند-شهری-زنجان-تلاش-شهرداری-برای-جذب-سرمایه‌گذار-جدید

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان در مورد تعیین تکلیف ایجاد کارخانه تولید برق از زباله های شهری در زنجان گفت: سرمایه گذار خارجی پروژه پسماند شهری زنجان حاضر به سرمایه گذار نشد و بدنبال جذب سرمایه گذار جدید هستیم.

هاشم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد موضوع احداث کارخانه تولید برق با زباله‌های شهری در زنجان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در این رابطه اعلام آمادگی کرده بود ولی متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی حاضر به انجام سرمایه‌گذاری در زنجان نشد.

وی تصریح کرد: در همان مقطعی که ارز نوسان داشت دولت قیمت برق را از 580 تومان به 370 تومان کاهش داد که این امر نیز موجب شد این سرمایه گذار انگیزه خود را از دست بدهد.

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان بیان کرد: بعد از این اتفاق سرمایه گذار مورد نظر از سرمایه گذاری منصرف شد و در حال حاضر به دنبال استفاده از ظرفیتهای داخلی هستیم تا از این ظرفیتها در بحث ساماندهی پسماندها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال لغو قرار داد به سرمایه گذار خارجی هستیم و تا لغو قرار داد با این سرمایه گذار انجام نشود نمی توانیم با سرمایه گذار داخلی در این باره قرارداد داشته باشیم عنوان کرد: با دانشگاه اصفهان این مورد را بررسی می کنیم.

نجفی با تاکید براینکه با دانشگاه اصفهان به موضوع ساماندهی پسماند شهری زنجان وارد عمل شدیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم بیان کرد: شرکت دیگری نیز اعلام آمادگی کردند تا در زنجان خط پردازش تمام اتوماتیک کنند تا زباله های خشک را جدا سازی کنند.

وی افزود: در این طرح بخشی از زباله های تر نیز به کمپوس تبدیل شده و در سطح استان مورد استفاده قرار گیرد و اگر شرایط مناسب باشد برای صادرات نیز پیش بینی شده است.

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه در تلاش هستیم دفن رباله های شهری در زنجان به 10 تا 20 درصد برسد عنوان کرد: گامهای اولیه در این زمینه برداشته شده و امیدواریم این روند به خوبی ادامه داشته باشد.

وی با تاکید براینکه بعد از لغو قرارداد با سرمایه گذار خارجی یک فراخوان مجدد در سال آینده انجام خواهیم داد گفت: ارائه طرح توجیهی به سازمان شهرداریها جهت استفاده از اعتبارات استانی در طرح تعیین تکلیف پسماند شهرداری نیز انجام خواهد شد.

نجفی در خصوص نحوه دفن زباله های بیمارستانی در زنجان عنوان کرد: تمام زباله های پزشکی و بیمارستانی بی ضد عفونی شده و در واقع عملیات بی خطر سازی توسط بخش خصوصی تحت نظر خود بیمارستان انجام می شود.

وی افزود: بعد از انجام این عملیات به نیروهای سازمان پسماند شهری تحویل داده می شود و با این که عملیات بی خطر سازی انجام شده با این زباله ها به صورت جداگانه و با رعایت موارد بهداشت دفن می شوند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر