logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۴۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه:

نقد آرا قضایی موجب وحدت رویه می شود

نقد-آرا-قضایی-موجب-وحدت-رویه-می-شود

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به تاثیرات نقد آرا در استان ها، گفت: نقد آرا قضایی موجب وحدت رویه است.

به گزارش موج رسا; سید حجت الله علم الهدی امروز در دیدار با رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به طولانی بودن رسیدن به فرایند وحدت رویه در دستگاه قضا، اظهار کرد: انتشار آرا و برگزاری جلسات نقد آرای قضایی موجب وحد رویه می شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه بر نقد آرا در دادسرا ها و مراکز علمی، ابراز کرد: دانشگاه و قوه قضاییه در کار گروه مشترک در موضوعات پژوهشی در مرحله نیاز سنجی، اجرا و ارائه راهکار در حال مطالعه هستند.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به نیاز های متفاوت استان، ابراز کرد: با استفاده از ظرفیت قضات، اساتید، مراکز علمی و دانشگاهی به دنبال این هستیم که مشکلات دستگاه قضا در استان های مختلف را حل کنیم و در این راستا با دانشگاه های آزاد زنجان و سراسری زنجان تفاهم نامه امضا می کنیم.

وی با اشاره به نیازمندی ساماندهی کتابخانه های قوه قضاییه، عنوان کرد: ساماندهی کتابخانه های قوه قضاییه در یک بستر الکترونیکی برای دسترسی تمامی قضات به منابع انجام می شود.

علم الهدی تصریح کرد: با ساماندهی کتابخانه های قوه قضاییه در سراسر کشور امکان تبادل کتب و اسناد در استان ها فراهم می شود.

روح الله قلی خانی رئیس پژوهشکده استخراج آرا و مطالعه رویه قضایی پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه در استخراج و انتشار آرا در کنار نقد آرا به دنبال آرا نمونه و الگو جهت انتشار هستیم، خاطر نشان کرد: آرای صلح و سازش قضات یکی از شاخص های آرا نمونه است.

وی از تشکیل بانک ایده، از ایده های ارائه شده در استان ها در پژوهشگاه قوه قضایه خبر داد و گفت: نوآوری و بازار های نوین از موضوعات مورد توجه پژوهشگاه قوه قضاییه است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر