logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۴۸۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان خبرداد

تشکیل 3014 پرونده تخلف واحدهای صنفی در استان زنجان

تشکیل-3014-پرونده-تخلف-واحدهای-صنفی-در-استان-زنجان

رئیس بازرسی سازمان صمت  استان زنجان با اشاره به بازرسی از 44 هزار و 660 واحد صنفی در سطح استان زنجان گفت: در این بازرسی‌ها 3 هزار و 14 پرونده تخلف واحدهای صنفی تشکیل شد.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه نظارت بر اصناف عرضه کننده پوشاک در استان افزایش یافته است اظهار کرد: در ایام نوروز بخشی از نظارتها نیز به حوزه پوشاک معطوف می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکلی که متاسفانه در حال حاضر در استان وجود دارد بالا بودن اجازه بها مغازه‌ها بوده که هر چند که این موضوع به مصرف کنندگان ربطی ندارد ولی متاسفانه بر قیمت‌ها تاثیر غیرمستقیم دارد.

رئیس بازرسی سازمان صمت  استان زنجان با تاکید براینکه برخی‌ها بالا بودن اجاره بها را توجیه تخلفات خود مطرح می‌کنند افزود: این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در حال حاضر هم قیمت پوشاک در استان زنجان نسبت به تهران بالاتر است.

وی ابراز کرد: فاکتورهای ارائه نیز کنترل می‌شود و گاها برخی از عرضه کنندگان پوشاک اقدام به ارائه فاکتورهای جعلی و صوری می‌کنند که با پیگیری تخلفات آنها احراز می‌شود.

مسلمی تاکید کرد: تخلفات در دوره‌های مختلف متفاوت است در برخی از ماه‌ها ممکن است یه قشر از اصناف بیشترین تخلفات را دارند که در سایر ماه‌ها جزو اصنافی باشند که کمترین تخلفات را دارند.

وی افزود: در 10 ماهه نخست امسال از 44 هزار و 660 واحد صنفی در سطح استان بازرسی شد و این بازرسی‌ها منجر به تشکیل 3 هزار 14 پرونده شده است.

رئیس بازرسی سازمان صمت  استان زنجان عنوان کرد: از این تعداد پرونده‌های تشکیل شده 799 پرونده گرانفروشی بوده و 318 مورد نیز کم فروشی گزارش شده که بیشتر این کم فروشی‌ها مربوط به کم بودن وزن چانه‌ها در نانوایی‌ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: 143 مورد از این تخلفات مربوط به تقلب بوده و 57 مورد نیز احتکار کالا است که همه کالاهای حتکاری با قیمت مصوب و با نظارت کامل بازرسان در بازار عرضه شدند.

مسلمی با تاکید بر اینکه در این مدت 6 مورد عرضه خارج از شبکه در استان زنجان وجود داشت افزود: 758 مورد از تخلفات هم مربوط به عدم نصب قیمت بر روی کالاها را در سطح استان بوده است.

وی با تاکید براینکه 21 مورد از تخلفات مربوط به امتنا از عرضه کالا است عنوان کرد: 734 مورد عدم صدور فاکتور، 5 موردحراجی غیر قانونی، 134مورد نداشتن پروانه کسب، 44 مورد عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری و توزیع، 253 مورد نگهداری و عرضه کالای قاچاق از جمله تخلفات ثبت شده واحدهای صنفی در استان زنجان از ابتدای امسال تا به امروز هستند که توسط بازرسان به ثبت رسیده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر