logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۴۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
یادداشت/

فاصله معنادار روحانی با مشی امام راحل/ آقای رئیس جمهور به مردم آدرس غلط نده

فاصله-معنادار-روحانی-با-مشی-امام-راحل-آقای-رئیس-جمهور-به-مردم-آدرس-غلط-نده

حسن روحانی در حالی این روزها شورای نگهبان را آماج حملات خود قرار داده که این سخنان آقای رئیس جمهور فاصله زیادی با مشی امام راحل دارد.

به گزارش موج رسا; با نزدیک شدن به انتخابات حملات حسن روحانی به نهاد انقلابی شورای نگهبان شدت گرفته به طوری که در سخنرانی‌های مختلف خود به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی در زیرسوال بردن اقدامات این شورا در تایید صلاحیت‌ها را دارد. حسن روحانی در آخرین اظهارنظر خود گفته است: اینکه امام فرمود میزان رای ملت است این را به عنوان یک شعار نگفت اما می دانیم که اگر در هر صحنه ای مردم حضور داشته باشند پیروزی نهایی هم آنجاست و اگر مردم غایب باشند ما به موفقیتی دست نخواهیم یافت؛ به همین دلیل تاکید امام این بود که مردم ولی نعمت ما هستند تاکید اما بر این بود که در همه انتخابات مردم شرکت کنند تاکید امام بر این بود که انتخاب کردن حق مردم است و هر آنکس که مردم را از انتخاب کردن باز دارد و نگذارد در میان سلایق مختلف آن که می خواهند برگزیند و هرکسی مردم را برای حضور در پای صندوق آرا دلسرد کند حتماً از مشی امام و راه امام فاصله دارد.

آقای رئیس جمهور استاد آدرس غلط دادن به مردم است چرا که این سخنان روحانی در جهت تضعیف شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها بوده که 180 درجه با سخنان امام فاصله دارد. امام در طول عمر پربرکت خود بعد از انقلاب هیچ گاه اجازه نداد کسی شورای نگهبان را تضعیف کند.

امام خمینی(ره) در این زمینه فرموده‌اند: در مورد انتخابات گفتم که همه چیز ما باید روی موازین اسلامی باشد. افرادی که تعیین می ‌شوند، باید کسانی باشند که به درد اسلام و جمهوری اسلامی بخورند."

امام همچنین در خصوص شورای نگهبان فرموده است: از تحمل زحمات و رنج‌های شما تشکر می‌ کنم. شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید. همه می‌ دانید تا کسی کاری انجام ندهد، کسی به او توهین نمی‌ کند. توهین برای کسانی است که می ‌خواهند زنده باشند. هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کاری نداشته باشیم که چه کسی از این کاری که برای خدا می ‌کنیم، خوشش می‌ آید و یا چه کسی بدش می‌ آید.

ایشان همچنین تاکید دارند: از شورای محترم نگهبان می خواهم و توصیه می کنم، چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده، که با کمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت تأثیر هیچ قدرتی واقع نشوند.

این سخنان امام در حالی صریح و گویا بیان شده که روحانی سعی دارد با تحریف سخنان امام راحل ذهن مردم را منحرف کند.

حسن روحانی چندی پیش در جمع استانداران سراسر کشور نیز گفته بود: «بزرگترین خطر برای دموکراسی و برای حاکمیت ملی روزی است که انتخابات تشریفاتی شود و جای دیگری انتصاب فرمایند، بعد مردم پای صندوق بروند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خدا نکند چنان روزی برای کشور ما پیش بیاید.» مهمترین سوالی که می‌شود از آقای رئیس جمهور داشت این است که اگر انتخابات تشریفاتی بود چطور در سال 96 برای پیروزی بر رقیب به هر حربه‌ای متوسل شدید و اگر سیستم انتخابات تشریفاتی بود آیا شما انتخاب می‌شدید؟

با توجه به رد صلاحیت نزدیکان حسن روحانی و همچنین برخی چهره های سیاسی نزدیک به دولت وی این حملات روحانی دور از انتظار نبوده و نخواهد بود.

حرفی که می‌شود با صراحت به آقای رئیس جمهور گفت این است که تاکنون تایید یا رد ‏صلاحیت‌ها سبب کاهش مشارکت مردم نشده و اگر هم کاهش مشارکتی اتفاق بیفتد به خاطر ‏ناکارآمدی‌های دولت تدبیر و امید خواهد بود که به هیچ یک از وعده‌های انتخاباتی خود عمل ‏نکرد است.‏

حسن روحانی با حمله به شورای نگهبان سعی در فرار از ناکارآمدی های دولت خود و نمایندگان لیست امید مورد حمایت جریان اصلاحات و دولت وی دارد، بنابراین حمله به شورای نگهبان از طرف روحانی و حامیانش به صورت کاملا هدفمند دنبال می‌شود.

روحانی دانسته یا ندانسته آن چیزی که را تکرار می‌کند که دشمن در جنگ رسانه ای برای القای کاهش مشارکت مردم در انتخابات را دنبال می‌کند. اما آقای رئیس جمهور اولا تجربه نشان داده که ملت ایران به خاطر انقلاب پای صندوق رای می‌آیند و مشت محکمی بر دهان بدخواهان می‌زنند و همچنین یادت باشد که قسم یاد کردی که پاسدار قانون اساسی کشور باشی که شورای نگهبان هم جزوی از آن است.

در پایان ذکر این جمله امام(ره) هم قابل تامل است که فرمود: نمی‌ شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می ‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از کسی پذیرفت، که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌ توانی قبول نداشته باشی. مردم رأی دادند به اینها، مردم شانزده میلیون تقریباً یا یک قدری بیشتر رأی دادند به قانون اساسی. مردمی که به قانون اساسی رأی دادند، منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛ نه هر کس از هر جا صبح بلند می ‌شود، بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم.

بنابراین روحانی باید بداند با این سخنان بیشتر از هر چیز دیگری روح امام راحل را آزرده می‌کند.‏

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر