logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۴۸۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

رشد ۶۶ درصدی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان

رشد-۶۶-درصدی-دانشجویان-دانشگاه-علوم-پزشکی-استان-زنجان

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه سلامت گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق به ثبت 7 اختراع در نظام نامه آمریکا شده اند.

به گزارش موج رسا; مهدی قائمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ماموریت های مختلفی دارد که یکی از این ماموریت ها آموزش است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: چهار هزار و 400 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به سال91 ،66 درصد رشد داشته است، افزود: تعداد دانشجویان تکمیلی این دانشگاه 175 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان 65 رشته مقطع ارائه می شود، افزود: نسبت اعضای هیئت علمی دانشگاه به تعداد دانشجویان در این دانشگاه یک به 11 است.

قائمی با اشاره به اینکه در حال حرکت به سوی دانشگاه های نسل سه و چهار هستیم، افزود: در این دانشگاه ها فارغ التحصیلان دانشگاهی توانایی کارآفرینی را دارند و منتظر کار نمی مانند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای تبدیل شدن به دانشگاه بین المللی، افزود: امسال 34 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی در حال تحصیل هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به آمار تحریر مقالات علمی در دانشگاه علوم پزشکی، افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی 50 درصد تولید مقالات بین المللی را انجام داده اند.

وی از موافقت وزارت بهداشت برای تاسیس 6 مرکز تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد و افزود: 7 اختراع بین المللی در نظام نامه آمریکا توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت شده است.

وی از وضعیت بسیار خوب آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد و افزود: اگر آزمایشگاه حیوانات دانشگاه علوم پزشکی زنجان راه اندازی شود بهترین آزمایشگاه کشور خواهد بود.

صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به شبکه بهداشت در استان زنجان، افزود: توسعه شبکه بهداشت به دورترین نقاط کشور زبان‌زد دوست و دشمن است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در شبکه بهداشت برای کل جهان یک الگو است، افزود: در شبکه بهداشت فعلی ارائه خدمات توسط افراد ساکن آن محل انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در زمان حکومت پهلوی فقط 52 درصد از مردم از خدمات واکسیناسیون استفاده می کردند، افزود: اکنون با توجه به گسترش شبکه بهداشت 100 درصد مردم از خدمات واکسیناسیون بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه امید به زندگی بعد از انقلاب افزایش یافته است و امید به زندگی در زنجان از 47 سال به 79.35 سال رسیده است، افزود: آمار مرگ نوزادان در هنکام تولد از110 نوزاد به 7 نوزاد رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این نشست با اشاره به امار خدمات درمانی ارائه شده در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: در بیمارستان های وابسطه به دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیش از 43 هزار جراحی، در یافت بیش از 350 هرار خدمت از درمانگاه های تخصصی، بیش از 101 هزار بستری، بیش از 991 هزار مراجعه به اروژانس از خدمات ارائه شده در این بیمارستان ها است.

وی با اشاره به تعداد بالای پایگاه های فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: مدت زمان انتظار بیماران اورژانسی در جاده ها برای دریافت خدمات 12 دقیقه در بدترین حالت است.

این مسئول با اشاره به ارائه خدمات روانپزشکی در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: 9 درصد از تخت های بیمارستانی استان برای رائه خدمات روانپزشکی در نظر گرفته شده است.

تاج کی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز با اشاره به تعداد شرکت ها وکارخانه های تولید کننده دارو در کشور، افزود: 200 کارخانه و شرکت در کشور مشغول به تولید دارو هستند.

وی با اشاره به تعداد داروخانه های فعال در استان، افزود: 140 داروخانه در استان زنجان فعال است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر