logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۴۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر مرکز رشد دانشگاه زنجان:

شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه زنجان نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند

شرکت‌های-مرکز-رشد-دانشگاه-زنجان-نیاز-به-حمایت-ویژه‌ای-دارند

مدیر مرکز رشد دانشگاه زنجان با تاکید براینکه شرکت‌های مراکز رشد دانشگاه زنجان نیاز به حمایت ویژه دارند گفت: روند طولانی ارائه مجوز از سوی برخی از دستگاه‌ها شرکت‌های فناور را از ادامه فعالیت‌شان دلسرد می‌کند.

جلال صبا در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مراکز رشد نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند اظهار کرد: باید در جامعه نسبت به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فعال در مراکز رشد اعتماد سازی شود تا مردم محصولات تولیدی این واحدها را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها از دستگاه‌های دولتی در خصوص ارائه مجوز برای تولید محصول گله‌مند هستند و می‌گویند روند اداری طولانی برای اینکار در نظر گرفتند و این مشکل فعالیت این واحدها را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر مرکز رشد و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید براینکه از دستگاه‌های دولتی انتظار می‌رود با این شرکت‌ها که در حال شکل‌گیری و فعالیت اولیه هستند همکاری خوبی داشته باشند افزود: گاها سخت گیری‌ها باعث منحل شدن شرکت‌ها می‌شود چون این شرکت‌ها پشتوانه مالی زیادی ندارند و کوچکترین مشکل موجب متوقف شدن فعالیت آنها می‌شود.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌ها فناور استثنا هستند افزود: این موضوع برای برخی از دستگاه‌ها هنوز جا نیافتاده است.

صبا با بیان اینکه مراکز رشد دانشگاه زنجان نیاز به حمایت دارد افزود: دانشجویان از این مراکز استقبال بسیار خوبی می‌کنند ولی متاسفانه محدودیت مکان و امکانات جوابگوی نیاز همه دانشجویان نیست.

وی با اشاره به اینکه هر قدر اعتبار برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور در نظر گرفته شود حتی یک ریال به هدر نخواهد رفت افزود: همه اعتباراتی که به این بخش داده شده برای آینده جوانان صرف می‌شود.

مدیر مرکز رشد دانشگاه زنجان برخی از کارگاه‌های دانشگاه زنجان بلااستفاده بودند که دانشگاه این کارگاه‌ها را در اختیار مراکز رشد قرار دادند که در حال بازسازی این کارگاه‌ها هستیم و تا پایان امسال کار بازسازی به اتمام می‌رسد ابراز کرد: از ابتدای سال آینده این کارگاه‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه زمین برای توسعه گلخانه‌ها برای فعالیت دانشجویان کشاورزی داریم و زیرساخت‌ها نیز آماده است افزود: متاسفانه اعتبار لازم برای احداث گلخانه به منظور فعالیت این دانشجویان نداریم که در این حوزه نیاز به حمایت ویژه داریم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر