logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون پرورشی آموزش و پرورش زنجان:

تربیت به صورت بخشنامه و اساسنامه حاصل نمی شود/ میثاق ملی آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموز تراز انقلاب

تربیت-به-صورت-بخشنامه-و-اساسنامه-حاصل-نمی-شود-میثاق-ملی-آموزش-و-پرورش-به-دنبال-تربیت-دانش-آموز-تراز-انقلاب-

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تربیت به صورت بخشنامه و اساسنامه حاصل نمی شود و تربیت نیازمند زمان، صبر و حوصله و استمرار است.

به گزارش موج رسا; محمود عباسی، در جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج دانش آموزی استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 180 هزار دانش آموز و 15 هزار فرهنگی تحت پوشش آموزش و پرورش استان زنجان هستند.

وی با بیان اینکه مدارس استان زنجان هم براساس نظرسنجی انجام شده از مقبولیت بیشتری در بین خانواده ها برخوردار هستند، ادامه داد:سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با جدیت هرچه تمام در حال پیگیری و اجراست.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تهیه این سند که به عنوان میثاق ملی آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموز تراز جمهوری اسلامی مطرح است، اقدامات مطلوبی انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش تلاش می کند تا از تربیت انسان تک بُعدی در مدارس جلوگیری شود، ادامه داد: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان تمام عیار است.

محمودی با اشاره به به دستاوردهای بومی سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش،ادامه داد:دستگاه های فرهنگی هم باید در این زمینه همراه با آموزش و پرورش باشند.

وی با بیان اینکه همین وحدت رویه می تواند اثرگذاری بیشتری بر روی برنامه های مرتبط با امور دانش آموزان داشته باشد، افزود:تربیت به صورت بخشنامه و اساسنامه حاصل نمی شود و تربیت نیازمند زمان، صبر و حوصله و استمرار است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح همیار پلیس و همیار طبیعت به عنوان طرح های موفق در آموزش و پرورش با همراهی نیروی انتظامی و منابع طبیعی،گفت:سیاست های وزارتخانه متبوع اجرای طرح های مشارکتی با دستگاه های دیگر بالاخص سپاه پاسداران است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه فضای مجازی یکی از تهدیدهای جوانان محسوب می شود که متاسفانه دانش آموزان هم از این تهدیدها مصون نمانده اند،افزود:برای مقابله با این آسیب اجتماعی نیازمند برنامه ریزی و اصلاح نگرش جوانان و دانش آموزان با دنیای مجازی هستیم.

وی طرح های هجرت و راهیان نور را از برنامه های مشترک و موفق این مجموعه با سپاه عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی امسال 5 هزار و 500 دانش آموز به مناطق عملیات جنوب و غرب کشور اعزام شدند.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر