logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۴۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان:

محیط‌زیست بدون منطق از توسعه گلخانه‌ها در حاشیه شهرها جلوگیری می‌کند

محیط‌زیست-بدون-منطق-از-توسعه-گلخانه‌ها-در-حاشیه-شهرها-جلوگیری-می‌کند

مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد مخالفت محیط زیست از توسعه گلخانه‌ها در اطراف شهرها گفت: محیط‌زیست بدون هیچ منطقی جلوی توسعه گلخانه‌ها در اطراف شهرها را می‌گیرد.

بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حوزه احداث گلخانه‌ها بیشتر مشکل ما با محیط زیست است اظهار کرد: محیط زیست از احداث گلخانه در اطراف شهر به بهانه مطرح کردن حریم شهری مخالفت می‌کند.

وی تصریح کرد: محیط زیست بدون هیچ دلیل منطق علمی جلوی توسعه گلخانه‌ها در اطراف شهرها را گرفته است.

مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: اگر گلخانه‌ای هم در وسط شهر باشد هیچ گونه آسیب زیست محیطی ندارد و گلخانه دوستدار محیط زیست است.

وی عنوان کرد: گلخانه‌ها به منظور تغذیه سالم ایجاد می‌شود و در سیستم گلخانه مصرف کود و سم در تولید محصولات کشاورزی بسیار پایین است.

اوجاقلو ابراز کرد: محیط زیست نسبت به احداث گلخانه‌ها ذهنیت بدی دارد در حالی که توسعه گلخانه‌ها می‌تواند در توسعه اشتغال سالم و پایداری برای جوانان موثر باشد.

وی با تاکید براینکه اقدامات لازم برای کاهش روند اداری اخذ مجوز احداث گلخانه در زنجان ایجاد شده است افزود: در چند سال گذشته از 11 ارگان استعلام انجام می‌شد که این تعداد کاهش یافته و استعلامات از ادارات محیطزیست، امور آب ، منابع طبیعی، امور اراضی، ادارات گاز و برق انجام می‌شود.

مدیرباغابانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه محیط زیست گلخانه را جزو مشاغل آلاینده می‌داند افزود: در حالی که گلخانه یکی از مشاغل پاک بوده و مشکل زیست محیطی ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه در تلاش هستیم توسعه گلخانه‌ها در سطح استان اتفاق بیفتد خاطر نشان کرد: متاسفانه ذهنیت محیط زیست نسبت به گلخانه‌ها آلاینده بودن آن است در حالی که چنین تفکری کاملا اشتباه بوده و درست نیست.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر