logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۴۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در واکنش به سخنان روحانی:

دولت خودباخته در برابر غرب راهی جز فروش نفت نمی‌بیند/ رئیس این دولت باید هم بگوید ما بلد نیستیم

دولت-خودباخته-در-برابر-غرب-راهی-جز-فروش-نفت-نمی‌بیند-رئیس-این-دولت-باید-هم-بگوید-ما-بلد-نیستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به روش های بهبود اقتصاد کشور گفت: دولت خودباخته در برابر غرب راهی جز فروش نفت نمی‌بیند.

محسن افشارچی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مدیران جمهوری اسلامی مدیرانی هستند که با نفت تربیت شده اند،اظهار کرد: مدیران جمهوری اسلامی کشور را با پول نفت مدیریت کرده اند و این نوع مدیریت سخت نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیران نفتی کشور مسن هستند،ابراز کرد: این مدیران زندگی مرفه و اشرافی دارند و راه حل دیگری جز فروش نفت به ذهن آنها نمی رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان بیان کرد: در این موقعیت باید جوان های پر انگیزه و کاربلد که بتوانند چیز های جدیدی را تجربه کنند باید در راس امور قرار گیرند و یا دولت از این جوانان برای مدیریت کشور استفاده کند.

وی با اشاره  به اینکه ذهنیت دولت فعلی با اقتصاد نفتی است، ادامه داد: این دولت در برابر غرب خود باخته است و غیر از فروش نفت راه حل دیگری برای اقتصاد متصور نیست.

افشارچی با اشاره به اینکه دولت می گوید بلند نیستیم، تصریح کرد: قطعا برای تمام شرایط موجود راه حل هایی وجود دارد و قطعا این راه حل ها می تواند ما را از این شرایط بیرون ببرد.

وی بیان کرد: برای خروج از این شرایط اقتصادی کشور نیاز به مدیریت افراد جوان، خوش فکر و با ریسک پذیری بالا دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه غرب لزوما همه دنیا نیست، خاطر نشان کرد: غرب یک موجودیت تمامیت خواه است که همه چیز را برای خود می خواهد و با انواع اقسام روش ها می خواهد استقلال کشور های دیگر را بگیرد تا بازار های اقتصادی برای خودش باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این برهه زمانی دولت بازار های شرق را نیز باخت، عنوان کرد: زمانی که رئیس جمهور چین به کشور سفر کرد اتفاقات خوبی نیفتاد و از آن خوب پذیرایی نشد.

افشارچی ارتباط با چین، روسیه و کشور های تحریم شده را از راه های تقویت اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: اتحاد بین کشور های تحریم شده می تواند به اقتصاد کشور کمک کند و قطعا غرب همه دنیا نیست.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر