logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۴۵۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان:

دولت فربه و بزرگ یکی از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است

دولت-فربه-و-بزرگ-یکی-از-اساسی‌ترین-مشکلات-اقتصادی-کشور-است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره مشکلات اقتصادی کشور، گفت: دولت فربه و بزرگ یکی از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است.

حسین محمدی در گفت‌وگو موج رسا; با اشاره به تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی، اظهار کرد: 20 تفاوت بین اقتصاد مقاومتی  اقتصاد ریاضتی وجود دارد.

وی بابیان اینکه در اقتصاد ریاضتی بخش عمده مشکلات بر روی دوش مردم قرار دارد، ابراز کرد: اگر در جامعه اقتصاد ریاضتی پیاده شود مردم باید هزینه این طرح را بپردازند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی بخش عمده سختی‌های اقتصادی بر دوش مجریان طرح اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در صورت اجرای اقتصاد مقاومتی سختی‌های این طرح بر دوش دولت‌ها است و مردم در این طرح ذی‌نفع هستند.

وی بابیان اینکه طرح اقتصاد ریاضتی یک طرح کوتاه‌مدت است، ادامه داد: دولت‌ها نمی‌توانند این طرح را چند سال ادامه دهند و فقط در یک مقطع کوتاهی و در برهه‌های خاصی ممکن است این طرح جواب دهد.

محمدی با اشاره به اینکه طرح اقتصاد مقاومتی یک طرح بلندمدت و هدفمند است، عنوان کرد: اقتصاد ریاضتی یک تاکتیک اقتصادی متأثر از شرایط اقتصادی کشورها است.

اقتصاد مقاومتی یک برنامه راهبردی

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک برنامه راهبردی است، خاطرنشان کرد: این طرح سیر پیشرفت اقتصادی مبتنی بر راهبردهای اقتصادی کشور است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه اقتصاد ریاضتی عمدتاً به دنبال کاهش افراطی هزینه‌های مردم است، افزود: در این طرح مردم با کاهش هزینه‌های جاری باید خود را به‌سختی بیندازند.

وی ابراز کرد: در اقتصاد مقاومتی مردم از طریق دارایی‌های ملی، منابع ملی و الگوی مصرف ملی شرایط اقتصادی مناسبی را برای خود ایجاد می‌کنند.

محمدی با گریز به اینکه در اقتصاد ریاضتی تمامی نگاه‌های اقتصادی به بیرون است، خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی نگاه‌ها به دنبال صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی است.

وی با یادآوری اینکه اقتصاد مقاومتی یک الگوی بومی اقتصاد است، ادامه داد: این طرح اقتصادی با توجه به شرایط اقتصادی کشور توسط دانشمندان ایرانی طراحی‌شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد عدالت محور است، تصریح کرد: اقتصاد ریاضتی یک اقتصاد عدالت گریز است.

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصادی عملی اسلامی است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در هیچ کشوری در شکلی که ایران طراحی و عملیاتی کرده وجود نداشته است.

محمدی بابیان اینکه در اقتصاد مقاومتی حرف اول را مردم می‌زنند، خاطرنشان کرد: مردم کانون اصلی تمرکز اصلی تفکر اقتصاد مقاومتی است درحالی‌که در اقتصاد ریاضتی حرف اول را دولت و برخی از شرکت‌های بزرگ می‌زنند.

وی بابیان اینکه طراح اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور مقام معظم رهبری است، ادامه داد: صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برای ما معیار و مبنا است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه در اقتصاد مقاومتی دو هدف را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: کوچک‌سازی دولت و عدم وابستگی به نفت از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با یادآوری اینکه در کوچک‌سازی دولت به دنبال مردمی کردن اقتصاد، هستیم تأکید کرد: به دنبال واگذاری تمامی مؤلفه‌های اقتصادی دولت به مردم  هستیم.

دولت باید کوچک شود

محمدی با گریز به بیانانت مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همان‌طور که رهبری می‌فرمایند دو مشکل اقتصادی را در کشور شاهد هستیم که اگر آن دو مشکل رفع شود به اقتصاد مقاومتی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بزرگ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است، عنوان کرد: وابستگی کشور به نفت از مشکلات اقتصادی کشور است که باید رفع شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی به‌عنوان یک مؤلفه جدی جزء ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: اصلاح تفکر واسطه‌گری و دلالی، اصلاح ساختار گمرک، اصلاح ساختار مالیاتی، اصلاح ساختار شبکه بانکی، اصلاح ساختار کار، بیمه و تأمین اجتماعی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

محمدی با اشاره به قالب‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی، افزود: توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت کشاورزی، بورس، دام‌پروری و... از قالب‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر