logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۴۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مهریه بالا و هزینه‌ نیازهای کاذب مانعی برای ازدواج جوانان/ ازدواج آسان زندگی با نیازهای حقیقی است

مهریه-بالا-و-هزینه‌-نیازهای-کاذب-مانعی-برای-ازدواج-جوانان-ازدواج-آسان-زندگی-با-نیازهای-حقیقی-است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به مؤلفه‌های ازدواج آسان، گفت: ازدواج آسان زندگی با نیازهای حقیقی است.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو باخبر نگار موج رسا; با اشاره به جایگاه ازدواج در دین مبین اسلام، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: هیچ بنایی در نزد خداوند متعال محبوب‌تر از ازدواج نیست.

وی با اشاره به اینکه در سوره مبارکه روم خداوند متعال ازدواج را مایه سکینه و آرامش بیان کرده است، ابراز کرد: در سیره معصومین (ع) و بزرگان دین نیز اهمیت ازدواج آسان کاملاً مشخص است و تمامی این بزرگواران برای ازدواج اهمیت بالایی را قائل بوده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در زمان پیامبر گرامی اسلام مهریه یکی از مسائل موردتوجه در امر ازدواج بوده است، تصریح کرد: رسول‌الله می‌فرمایند بهترین زنان امت من کسانی هستند که مهریه آن‌ها پایین‌تر باشد.

وی با اشاره به مهریه و هزینه‌های ازدواج نباید مانعی برای ازدواج دو زوج هم کفو باشد، عنوان کرد: متأسفانه در کشور ما برخی از خرده‌فرهنگ‌ها باعث شده است که ازدواج مورد تأکید دین مبین اسلام آن طوری که شایسته است تحقق پیدا نکند.

حجت‌الاسلام احمدی بابیان اینکه ازدواج آسان یعنی زندگی با نیازهای حقیقی انسان، خاطرنشان کرد: برخی از نیازهای انسان نیازهای کاذب است و ما فکر می‌کنیم به این مسائل نیاز داریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با گریز به زندگی حاج محمدابراهیم همت، عنوان کرد: زمانی که شهید همت و همسرشان  تصمیم گرفتند در مناطق جنگی زندگی کنند کل لوازم زندگی آن‌ها در صندوق‌عقب ماشین جای گرفت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رسم و رسوم‌ های غلط مانع ازدواج است، ادامه داد: انسان باید با نیازهای حقیقی زندگی را شروع کند.

حجت‌الاسلام احمدی بابیان اینکه متأسفانه امروزه فکر می‌کنیم که تمامی لوازمی که در طول 20 سال برای زوج نیاز است در روزهای اول زندگی باید مهیا باشد، عنوان کرد: به این ذهنیت به ای دلیل مطرح می شود که ما نیازهای حقیقی خود را فراموش کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای حقیقی یک جوان آرامش، ازدواج به‌موقع، هم دم داشتن، حس مادری و پدری و... است، افزود: متأسفانه موانعی که در ذهن جوانان است، جوانان سراغ ازدواج نمی‌روند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ازدواج‌های آسان که در بخش‌هایی از کشور در حال برگزاری است، ابراز کرد: شهید مجید شهریاری با نیازهای حقیقی زندگی مشترک را آغاز کرد و حتی جشن عروسی را در سلف دانشگاه برگزار کرد.

وی بابیان اینکه در بخش‌هایی از کشور هزینه‌های غیرضروری ازدواج به‌قدری بالا است که می‌توان با آن هزینه یک آپارتمان خرید، خاطرنشان کرد: جوانان باید یاد بگیرند با نیازهای حقیقی زندگی کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر