logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۴۵۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

پلوسی قطعنامه بندهای استیضاح ترامپ برای ارجاع به سنا را امضا کرد

پلوسی-قطعنامه-بندهای-استیضاح-ترامپ-برای-ارجاع-به-سنا-را-امضا-کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنج شنبه رسماً قطعنامه حاوی بندهای استیضاح ترامپ را امضا کرد و تحویل مجلس سنا داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنج شنبه رسماً قطعنامه حاوی بندهای استیضاح ترامپ را امضا کرد و تحویل مجلس سنا داد.

مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این با ارجاع بندهای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به مجلس سنا موافقت کرده بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با شرکت در یک کنفرانسی خبری اعلام کرد: ۷ نفر مدیریت تیم محاکمه ترامپ در کنگره را عهده دار خواهند بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص اعلام کرد: «جری نادلر» (Jerry Nadler) رئیس کمیته قضائی و آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نقش محوری تیم محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا را برعهده خواهند اشت.

نانسی پلوسی در کنفرانسی خبری که در کپیتال هیل برگزار شد، در این خصوص افزود: استیضاح ماه گذشته ترامپ در مجلس نمایندگان برای همیشه ادامه خواهد یافت. شواهد بیشتری نیز وجود دارد که نشان از ارتکاب جُرم توسط ترامپ دارد. آنها (جمهوریخواهان طرفدار ترامپ) هرگز نمی‌توانند این موضوع را از بین ببرند. ترامپ به دلیل تلاش برای تأثیر گذاری بر یک دولت خارجی به منظور دستاوردهای شخصی در سنا محاکمه خواهد شد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اضافه کرد که نمایندگان دادستانی و لیست اتهام مجلس نمایندگان آمریکا برای محاکمه ترامپ تعیین خواهند شد.

وی ارائه لیست اتهاماتی که اساس محاکمه او خواهند بود، را نیز مایه مباهات دانست.

دونالد ترامپ، ۴۵ امین رئیس‌جمهوری آمریکا، در حال حاضر سومین رئیس‌جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود؛ در تاریخ آمریکا فقط دو

رئیس‌جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده‌اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچیک از آنها را از کار برکنار نکرد.

اتهام‌های ذکرشده علیه دونالد ترامپ در لایحه استیضاح عبارت هستند از «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت از تحقیقات کنگره»؛ این لایحه در مجلس نمایندگان که اکثریت در آن با دموکرات‌هاست تصویب شده است.

برای برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا به دو سوم آرای سناتورها نیاز است و از آن جایی که جمهوری‌خواهان اکثریت سنا را در دست دارند، انتظار می‌رود ترامپ تبرئه شود. ترامپ در تازه‌ترین واکنش به استیضاح در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انجام یک محاکمه کامل در مجلس سنا به دموکرات‌ها اعتبار خواهد بخشید. طرفدار رد ساده این اتهامات از سوی مجلس سنا و عدم برگزاری محاکمه هستم.

میچ مک کانل، رئیس مجلس سنا هنوز نحوه برخورد مجلس با این محاکمه را مشخص نکرده است ولی اعلام کرده که با احضار شهود و یا ارائه شواهد بیشتر در این دادرسی مخالف است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر