logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۴۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون وزیر آموزش و پرورش:

80 درصد مدارس غیر دولتی استیجاری است

80-درصد-مدارس-غیر-دولتی-استیجاری-است

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزان مدارس استجاری کشور گفت: 80 درصد مدارس غیر دولتی در کشور استیجاری است.

به گزارش موج رسا; مجتبی زینی وند امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به درصد پوشش دانش آموزان در مدارس غیردولتی کشور، اظهار کرد: درصد پوشش دانش آموزان در مدارس غیردولتی 11.82 درصد است و این آمار بدون احتساب افرادی است که در کلاس‌های پیش‌دبستانی این مدارس حضور دارند.

وی بابیان اینکه حدود یک‌میلیون نوآموز در مدارس غیرانتفاعی هستند، ابراز کرد: این نوآموزان در 30 هزار مرکز پیش‌دبستانی و 16 هزار و 700 مدرسه غیردولتی حضور دارند.

وی بیان کرد: حدود 13 هزار مرکز آموزشی غیردولتی در کشور فعال است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به الگو شهریه‌های مدارس غیردولتی، تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس قانون تاسیس مدارس غیردولتی محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه طبق ماده 15 قانون مدارس غیردولتی  بر اجرای 7 سرفصل مکلف شده‌ایم، عنوان کرد: تدوین الگوی شهریه مدارس غیردولتی یکی از این سرفصل‌ها بوده است و ما طی چند سال گذشته الگوی شهریه را تدوین کرده‌ایم.

زینی‌وند با اشاره به اینکه اکنون شهریه‌های مدارس غیردولتی متناسب با برنامه‌های ارائه‌شده توسط مدارس، ملاک‌ها و معیارهای مشخص‌شده در الگو شهریه مشخص می شود، ادامه داد: حدود 13 آیتم در میزان هزینه تمام‌شده موثر است.

وی بابیان اینکه میزان حداقل و حداکثر شهریه مدارس غیردولتی متناسب با شرایط خاص استان‌ها تغییر می‌کند، افزود: یکی از ملاک‌های تأثیرگذار در ملاک شهریه هر دانش‌آموز فضاهای آموزشی است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه سهم فضاهای آموزشی در شهریه دانش آموزان در مدارس غیردولتی تا 30 درصد مؤثر است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در استان‌های مختلف و در مناطق مختلف و متناسب با برنامه‌هایی که ارائه می‌شود و سایر موارد مؤثر در هر مدرسه در مناطق شهریه متفاوت است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های وزارت آموزش‌وپرورش استان برای مدارس غیردولتی، ابراز کرد: برای امسال و سال بعد 5 برنامه را هدف‌گذاری کرده‌ایم که ایجاد بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه آموزش‌های الکترونیکی است.

زینی‌وند بابیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که سال بعد برای کیفیت‌بخشی به آموزشی و پرورشی که به میزان 15 درصد در شهریه مدارس تأثیرگذار است؛ آموزش‌های الکترونیکی است، ادامه داد: مهارت آموزی، مهارت دوستی و استعدادیابی دانش آموزان برای مهارت افزایی و اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه از برنامه‌های آموزش‌وپرورش در سال آینده است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه امسال یکی از هدف‌گذاری‌ها استفاده از ظرفیت آموزش‌های الکترونیکی در مهارت‌آموزی است، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش مدارس 7 ساعت‌ کلاس های فوق‌برنامه دارند.

وی با اشاره به اینکه مدارس می‌توانند تحت عنوان مدارس هیئت‌امنایی فعالیت کنند، افزود: دیوان عدالت اداری با صدور حکمی فعالیت مدارس هیئت امنایی را با چالش مواجه کرد و شورای آموزش و با رفع چالش‌ها، هیچ ممنوعیتی در فعالیت ندارد.

زینی وند بابیان اینکه 80 درصد فضاهای مدارس غیر اوتی استیجاری هستند، عنوان کرد: برای استانداردسازی فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه مدارس غیر دولتی که در حال حاضر فعال هستند فقط سه سال برای اتاق سطح امنیت مدارس طبق استانداردها اداره نوسازی مدارس فرصت دارند، ادامه داد: مدارسی که در حال ساخت هستند نیز باید طبق استانداردهای موجود ساخته شوند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر