logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۴۵۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

انگلیس کورکورانه با ماجراجویی تروریستی آمریکا همدستی می‌کند

انگلیس-کورکورانه-با-ماجراجویی-تروریستی-آمریکا-همدستی-می‌کند

وزیر امور خارجه در توئیتر خود نوشت: انگلستان در حال تقلید رفتار ایالات متحده است و کورکورانه با ماجراجویی تروریستی او همدستی می‌کند.

به گزارش موج رسا; محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر به سخنان مقامات انگلیسی در تهدید ایران واکنش نشان داد.

وی در این رشته توئیت نوشت: اشتباه دیپلماتیک؟ انگلستان در حال تقلید رفتار ایالات متحده است و کورکورانه با ماجراجویی تروریستی او همدستی می‌کند. آخرین بار که انگلستان توسط ایالات متحده به مسیر بدنامی کشیده شد، جنگ عراق بود.

وزیر امور خارجه با طرح این سوال که مسأله چگونه حل و فصل می‌شود؟، آورده است: یک مسیر شرافتمندانه تغییر را در پیش بگیرید و طبق دستور دادگاه، بدهی خود به ایرانیان را بپردازید.

ظریف در ادامه مطلب خود آورده است: طی ۲۰ ماه، سه کشور اروپایی عضو برجام با پیروی از سیاست انگلستان در جلب رضایت ایالات متحده به دیکته‌های آمریکا تن داده است. این کار هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و هرگز نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: «تروئیکای اروپا» می‌تواند برجام را حفظ کند؛ ولی نه با جلب رضایت قلدر و اعمال فشار بر ایران که به برجام پایبند بوده است. در عوض، اروپا باید شجاعت این را داشته باشد که به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته (دوشنبه) در پارلمان این کشور، ایران را به اعمال تحریم بیشتر بعد از خروج کشورش از اتحادیه اروپا تهدید کرده بود.

وزارت امور خارجه روز گذشته نیز طی بیانیه‌ای، اقدام غیرقانونی و غیرحرفه‌ای سفیر انگلیس در تهران و حضور مشکوک او در یک تجمع داخلی و نیز اظهارات نابجای دیگر مقامات این کشور را به شدت محکوم کرد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر