logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۴۵۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا زنجان مطرح کرد

اعتماد بی‌جا مهمترین عوامل اصلی کلاهبرداری های اینترنتی

اعتماد-بی‌جا-مهمترین-عوامل-اصلی-کلاهبرداری-های-اینترنتی

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با سوء استفاده از اعتماد شاکی پرونده اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی نموده بود خبرداد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری پلیس محمدعلی آدینه لو اظهار کرد: با ارجاع شکایت یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ معلوم موضوع بصورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی، با اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم  به هویت معلوم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، نسبت به دستگیری متهم اقدام و کلیه ابزارهای دیجیتالی توقیف شد.

رئیس پلیس فتا زنجان تصریح کرد: متهم پرونده در بازجویی‌‌های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات، مدارک و ادله موجود ضمن اقرار به جرم خود بیان داشت با شاکی پرونده آشنایی قبلی داشته و از اعتماد وی سوء استفاده کرده و پس از دستیابی به اطلاعات حساب بانکی در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده است.

آدینه‌لو با بیان اینکه بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز در پی همین اعتمادهای بی‌جا و در اختیار قرار دادن کارت و رمز بانکی به دیگران اتفاق می‌افتد، افزود: از شهروندان انتظار داریم از اعتماد بی‌جا و در اختیار قرار دادن کارت بانکی به دیگران خود داری کرده و به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر رمز کارت بانکی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان ابراز کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر