logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۴۵۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا بررسی می‌کند؛

قول مسئولان برای پایلوت شدن زنجان در پیشگیری از اعتیاد برزمین ماند؟

قول-مسئولان-برای-پایلوت-شدن-زنجان-در-پیشگیری-از-اعتیاد-برزمین-ماند؟

با وجود اینکه از چندین ماه پیش قرار بود اعتباری از سوی سازمان امور اجتماعی کشور برای پایلوت شدن زنجان در زمینه پیشگیری از اعتیاد و طلاق اختصاص یابد،هنوز این امر محقق نشده است.

به گزارش موج رسا; طرح زنجان به عنوان استان پایلوت پیشگیری از اعتیاد اولین بار از سوی استاندار زنجان مطرح شد تا با ارائه آموزش های لازم بخشی از اعتیاد در جامعه ریشه کن شود.

این طرح از سال گذشته مطرح و با حضور "رستم وندی" رئیس سازمان امور اجتماعی کشور  اجرای آن قوت گرفت و وی در بازدید از مرکز سرپناه معتادان زنجان گفت: زنجان ظرفیت های لازم را برای اجرای طرح پایلوت دارد،اما با گذشت چهار ماه هنوز اعتبار لازم در این زمینه اختصاص نیافته است.

استاندار زنجان نیز در جلسات متعدد با رئیس سازمان امور اجتماعی، زنجان را توانمند در اجرای طرح پایلوت اعلام کرد و گفت: زنجان ظرفیت های خوب مذهبی، فرهنگی،سازمان های مردم نهاد و مردمی با اعتقاد دارد که می تواند این طرح را موفقیت آمیز برگزار کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز با وجود اینکه تنها دو ماه از سال باقی مانده است در جلسه صیانت از حریم خانواده قول اجرای این طرح را برای امسال داده بود.

 خدابخش مرادی ورود عالمانه و مدیریت صحیح را موجب اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی سه برنامه محوری خود را در زمینه پیشگیری از اعتیاد ارائه کنند که هنوز این امر نیز محقق نشده است.

25 مهر ماه نیز معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خواست تا حمایت مالی و زیرساختی از اجرای طرح پایلوت اعتیاد در زنجان انجام شود.

*ضرورت اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد

وی گفت: اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد می تواند راهکاری مناسب برای رهایی جامعه از این معضل باشد که در این زمینه باید تعداد معتادان نیز مشخص شده و برنامه های پیشگیری نیز در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این خصوص به خبرنگار موج رسا، گفت: سند زنجان به عنوان پایلوت اعتیاد تنظیم شده است اما تا کنون اعتبار لازم در این زمینه تامین نشده است.

مسیح الله سلطانی با بیان اینکه با اجرای این طرح برنامه های مختلفی برای استان و شهرستان ها پیش بینی شده است، افزود: این طرح به کنترل و کاهش اعتیاد در استان زنجان کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبار این طرح  توسط سازمان امور اجتماعی کشور،تامین و برنامه هایی نیز در سطح شهرستان های استان اجرایی شده است اما هنوز برای اجرای مطلوب این طرح همه اعتبار تامین نشده است.

محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان بنیز در این زمینه به خبرنگار موج رسا، گفت: برنامه ریزی های لازم برای اجرای طرح زنجان به عنوان پایلوت اعتیاد انجام شده است اما هنوز اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته است.

*تایید طرح زنجان برای پیشگیری از اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: طرح زنجان به عنوان پایلوت پیشگیری از اعتیاد از سوی سازمان امور اجتماعی کشور تایید شده است.

 فاطمه رضایی با باین اینکه به محض وصول اعتبار این طرح اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: این طرح به منظور پیشگیری از اعتیاد در اقشار مختلف و با اولویت محلات آسیب خیز اجرایی می شود.

با وجود اینکه به گفته مسئولان زنجان از پاکترین استان های کشور در زمینه اعتیاد است اما برنامه های پیشگیری جدی گرفته نمی شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر