logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۴۴۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

سفر ظریف به مسقط برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان عمان

سفر-ظریف-به-مسقط-برای-شرکت-در-مراسم-بزرگداشت-سلطان-عمان

وزیر خارجه ایران برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان عمان و دیدار با سلطان جدید این کشور وارد مسقط شد.

به گزارش موج رسا; محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان قابوس سلطان فقید عمان و دیدار با «هیثم بن طارق» سلطان جدید وارد مسقط شد.

 

 

 وزیر خارجه ایران دیروز (شنبه) در پیامی توئیتری به سران کشور عمان، درگذشته قابوس به سعید آل بو سعیدی را به آنان تسلیت گفت. 

ظریف در توئیتی که به زبان عربی منتشر کرد، نوشت: درگذشت آقای سلطان قابوس بن سعید -خدا او را بیامرزد- خسارتی برای منطقه است، اما امید به حکمایی مثل اوست. ما این مصیبت را به همسایه عزیز خود عمان،‌ تسلیت می‌گوییم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه، انتخاب «هیثم بن طارق» برای جانشینی سلطان قابوس را تبریک گفت و در ادامه پیام خود نوشت: امیدواریم روابط ما در دوران سلطنت ایشان مثل سابق باشد و آینده از گذشته الهام بگیرد.

تلویزیون عمان سحرگاه روز شنبه ۲۱ دی ماه از در گذشت «قابوس بن سعید بن تیمور» سلطان این کشور خبر داد. دولت عمان به مناسبت در گذشت سلطان این کشور سه روز عزای عمومی اعلام و روز شنبه را نیز در این کشور تعطیل کرد.

سلطان عمان که در سن ۷۹ سالگی در گذشت از سال ۱۹۷۰ میلادی و به مدت پنجاه سال در این کشور حکفرمایی کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران اخیرا نیز دوم دی ماه در سفری ۲ روزه به مسقط با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد. «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز روز ۱۷ دی ماه برای شرکت در مجمع گفتگوی تهران به ایران آمد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر