logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۴۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جشنواره ملی ترک زبانان انجام می شود؛

رونمایی از اولین کتاب آیین ها و سنت های استان زنجان

رونمایی-از-اولین-کتاب-آیین-ها-و-سنت-های-استان-زنجان

در صورت تامین اعتبار لازم، اولین کتاب آیین ها و سنت های استان زنجان در جشنواره ملی آئینی سنتی ترک زبانان رونمایی می شود.

به گزارش موج رسا; جشنواره ملی آئینی سنتی ترک زبانان همزمان با نوروز امسال در زنجان برگزار می شود اما هنوز مقدمات اجرایی این جشنواره انجام نشده است.

جشنواره ترک زبانان که برگزاری آن به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است قرار است نوروز امسال برگزار شود.

آموزشگاه هنرهای نمایشی عرفان برگزار کننده این جشنواره است و قرار بود در جلسه هفته پیش کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گزارشی در این زمینه ارائه کند که به دلیل طولانی شدن جلسه موفق به ارائه گزارش نشد.

"سهامی" مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی عرفان در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت:  جشنواره ترک زبانان با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است نوروز امسال در زنجان برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره می تواند درآمد زایی خوبی برای استان داشته و موجب جلب گردشگر شود، خاطرنشان کرد: مراحل اصلی آن انجام و برگزاری این جشنواره نیازمند حرکت اجرایی است.

این هنرمند زنجانی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این جشنواره  کار کارشناسی هفت ماه انجام شده است و از مسئولان انتظار می رود این جشنواره را حمایت کنند.

مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی عرفان خاطرنشان کرد: این جشنواره به عنوان ارائه نمایش آیین ها و سنت های استان های ترک زبان موجب تبادل فرهنگ و سنت ها شده و نشاط را برای جامعه ایجاد می کند.

سهامی با بیان اینکه پیش نوروز این جشنواره از یکم تا 6 فروردین برگزار می شود، افزود: مراکز گردشگری از جمله سفره خانه سنتی،حاج دادش، رختشویخانه، سلطانیه و کارخانه کبریت زنجان محل برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های ارائه شده در این جشنواره داوری شده و  اولین کتاب آیین ها و سنت های استان زنجان رونمایی می شود.

سهامی بیان داشت: اعتبار این جشنواره باید از استان و بخش های خصوصی تامین شود چرا که به عنوان یک آموزشگاه توان اجرایی آن را نداریم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر