logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۴۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرجهادکشاورزی ماهنشان خبرداد

توسعه کشت گیاهان دارویی در 46 هکتار از اراضی ماهنشان

توسعه-کشت-گیاهان-دارویی-در-46-هکتار-از-اراضی-ماهنشان

مدیرجهادکشاورزی ماهنشان با تاکید بر کشت گیاهان دارویی در ماهنشان و ارائه تسهیلات کم بهره به فعالان این حوزه گفت: 46 هکتار از اراضی ماهنشان امسال زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

محبتعلی عجملو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کشت گیاهان دارویی در حاشیه رودخانه قزل اوزن اظهار کرد: شهرستان ماهنشان در حاشیه رود قزل‌اوزن واقع شده ولی متاسفانه سطح آب این رودخانه روز به روز کاهش می‌یابد و همین مسئله باعث شده است که ترویج کشت محصولات با نیاز آبی بالا مقرون به صرفه نباشد.

وی با تاکید براینکه شرایط منطقه ماهنشان مستعد توسعه کشت گیاهان دارویی است افزود: با توجه به شرایط اقلیمی ماهنشان، به ویژه طی تابستان که بروز کم‌آبی شدت می‌یابد توسعه کشت گیاهان دارویی بهترین راهکار به منظور ایجاد اشتغال برای کشاورزان این منطقه است.

مدیرجهادکشاورزی ماهنشان خاطر نشان کرد: کشت گیاهان دارویی از جمله نعناع‌فلفلی، گل ‌محمدی و زعفران در سطح شهرستان مورد توجه قرار گرفته که برای کشاورزان نیز صرفه اقتصادی خوبی دارد.

وی با تاکید براینکه توسعه کشت گیاه زعفران و گل محمدی نیاز آبی بسیار پایینی دارد افزود: کشاورزانی که این دو گیاه را در ماهنشان کشت می‌کنند از درآمدزایی خود راضی هستند و معتقدند که برای همه اعضای خانواده اشتغال‌زایی خوبی داشته است.

عجملو ابراز کرد: ماهنشانی‌ها می‌توانند کشت گیاهان دارویی از این قبیل را سال به سال توسعه دهند و رونق تولید کشت گیاهان دارویی علاوه بر توسعه اشتغال به نوعی از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری نیز جلوگیری می‌کند.

وی افزود: امسال تاکنون نزدیک به 28 هکتار از منطقه برون‌قشلاق تحت کشت گل محمدی قرار گرفته و 18 هکتار از منطقه لرده‌شور پری نیز زیر کشت زعفران رفته است.

مدیرجهادکشاورزی ماهنشان تاکید کرد: در هر صورت جهادکشاورزی از متقاضیان برای کشت گیاهان دارویی متناسب با شرایط منطقه حمایت می‌کند.

وی در پایان با اشاره به ارائه تسهیلات کم بهره به کشاورزان فعال در کشت گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: حدود نیمی از کشاورزانی که در زمینه گل محمدی فعالیت می‌کنند، از طریق سیستم کارا تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کرده‌اند و برخی نیز بدون دریافت تسهیلات به این حوزه وارد شدند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر