logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۴۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان مطرح کرد

قیمت بالای مواد اولیه مشکل اصلی تولیدکنندگان فرش دستبافت

قیمت-بالای-مواد-اولیه-مشکل-اصلی-تولیدکنندگان-فرش-دستبافت

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان در خصوص قیمت بالای مواد اولیه فرش و تاثیر منفی آن بر میزان تولید گفت: این مشکل باعث شده آمار تولید فرش روبه کاهش باشد.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به واردات رنگ ابریشم از کشور آلمان اظهار کرد: بیشتر رنگ‌های وارداتی از کشور آلمان انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه جلو واردات رنگ‌های ابریشم گرفته نشده ولی مشکلی که وجود دارد نقل و انتقالات ارزی است تصریح کرد: وارد کننده با راه‌های مختلف این مانع را دور می‌زنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از رنگ‌های وارداتی در رنگرزی‌های ابریشم برای تولید کنندگان گران تمام می‌شود افزود: برخی از تولیدکنندگان برای اینکه جایگاه خود را در بازارهای خارجی از دست ندهند از رنگ‌های با کیفیت در تولید ابریشم استفاده می‌کنند که اینکار باعث کاهش توان تولیدکنندگان می‌شود.

وی در مورد بیمه فرشبافان افزود: با توجهی به اینکه ثبت نامی وجود ندارد مردم نسبت به بیمه فرشبافی بی‌تفاوت شدند و در حال حاضر در استان زنجان 5 هزار نفر متقاضی ثبت نام شده وجود دارد.

جعفری عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت تامین بودجه 20 را انجام نداد سازمان تامین اجتماعی نیز متقاضی جدیدی پذیرش نمی‌کند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر تعداد بیمه شدگان اصلی فرشبافان در زنجان 5 هزار 500 نفر است خاطر نشان کرد: این تعداد با مجموع تحت پوشش تامین اجتماعی به 15 هزار و 700 نفر می‌رسد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  خاطر نشان کرد: افزایش هزینه‌های تمام شده فرش باعث شده تولیدکنندگان میزان تولیدات خود را کاهش دهند و که این امر بر مجموع صادرات فرش تاثیر منفی گذاشته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر