logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۴۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و سلامت مطرح شد؛

حل معضل بهداشتی و زیست محیطی راشا کاسپین تایید نشد

حل-معضل-بهداشتی-و-زیست-محیطی-راشا-کاسپین-تایید-نشد

در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده معضل بهداشتی و زیست محیطی راشا کاسپین بررسی شد که در نهایت دانشگاه علوم پزشکی حل این معضل را تایید نکرد.

به گزارش موج رسا; جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده صبح امروز با حضور استاندار زنجان در محل تالار پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد.

نخستین دستور کار این جلسه ارائه راه حل های کوتاه و بلند مدت برای رفع مشکل و معضل بهداشتی و زیست محیطی فاضلاب راشا کاسپین بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در این زمینه اظهار داشت: با نمونه برداری های انجام شده تغییر واضحی در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

 

*پارامترهای زیست محیطی راشا کاسپین بیش از حد استاندارد

قزلباش خاطرنشان کرد: پارامترهای زیست محیطی این مکان بیش از حد استاندارد بوده و هنوز گزارش های لازم از سوی راشا کاسپین ارائه نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: برای راه اندازی خط، لوله گذاری انجام نشده،اما تجهیزات لازم خریداری شده است و نسبت به قبل پارامترها کاهش داشته است.

فغفوری خاطرنشان کرد: برای طرح توسعه نیز قراردادی از محل تصفیه خانه زنجان برای تامین آب منعقد شده و تا پایان سال بخش عمده ای از مشکلات آن حل می شود.

آبسالان مدیرکل محیط زیست استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: با برگزاری جلسات مختلف و اخطارهای داده شده قول داده اند با راه اندازی تصفیه خانه میزان آلایندگی به حد استاندارد برسد و فاضلاب آن به زنجانرود وارد نشده و آب از دسترس کشاورزان خارج و لوله گذاری انجام شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه از اطلاع رسانی لازم به کشاورزان خبرداد و گفت: آمادگی لازم برای تولید زراعت چوب با استفاده از ظرفیت کشاورزان وجود دارد.

*ضرورت جلوگیری از راه اندازی صنایع آلاینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: راشا کاسین در حریم شهر واقع شده است و برای توسعه آن باید به اسناد بالادستی توجه شود چرا که راه اندازی این گونه صنایع آلاینده می تواند شهر را متاثر کند.

بیات منش با بیان اینکه گذشتگان در این زمینه کوتاهی کرده و صنایعی همچون سرب و روی در حریم شهر راه اندازی شده است،افزود: اما نباید اجازه داد راشا کاسپین توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: از فعالیت های این نوع صنایع آلاینده تا زمانی که تصفیه خانه و لوله گذاری آن انجام نشده است، باید جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در خصوص شیوع تب برفکی در برخی مناطق کشور،اظهار داشت: این شیوع  مسری بوده و آمار تلفات در دام های جوان را افزایش می دهد.

حاج کاظمی برضرورت واکیسناسیون دام ها در استان تاکید کرد و گفت: از منابع استانی و یا از طریق دامداران باید  منابع آن تامین شود که دامداران در این زمینه همکاری نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه این کار نیازمند 500 میلیون تومان است،افزود: دامداران باید در این زمینه توجیه شده و برای واکیسناسیون دام ها اطلاع رسانی شود.

*ایجرود، شهرستان منتخب کمتر توسعه یافته

فرماندار شهرستان ایجرود نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: ایجرود به عنوان یکی از 31 شهرستان منتخب کمتر توسعه یافته انتخاب شده است که اعتیاد،طلاق،مهاجرت انفرادی و ازدواج زودهنگام از مشکلات این شهرستان محسوب می شود.

باب الله فتحی ادامه داد: برنامه های پیشنهادی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای نشاط اجتماعی از پیشنهادات در این زمینه محسوب می شود که ضروری است نسبت به تامین اعتبار آن به ویژه در زمینه آگاه سازی در زمینه ازدواج زودهنگام اقدام شود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه های پیشگیری و پیشنهادات ارائه شده نیازمند 4 هزار و 200 میلیون ریال اعتبار است تا این برنامه ها اجرایی شود.  //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر