logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۴۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون محیط‌ زیست استان زنجان خبرداد

وسایط نقیله عامل آلودگی هوا در زنجان

وسایط-نقیله-عامل-آلودگی-هوا-در-زنجان

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: امسال با توجه به گزارش های دریافت شده در کل سه رو هوای زنجان ناسالم بود.

علی اسدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: علت بیشتر آلودگی هوای زنجان در فصل پاییز وسایط نقلیه با ذرات 2.5 میکرون گزارش شده است در حالی که در فصل بهار علت آلودگی هوا، منشا خارجی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل پاییز دو روز هوای زنجان برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد در حالی که در فصل بهار تنها یک روز هوای زنجان ناسالم بود.

این مسئول بیان داشت: به دلیل پدیده  وارونگی و پایداری هوا، وضعیت بالاتر از استاندار گزارش و وضعیت هوا برای گروه های حساس در فصل پاییز ناسالم اعلام شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان ادامه داد: در فصل بهار به دلیل افزایش سرعت باد،منشا آلودگی هوا در زنجان مربوط به خارج از استان و کشور عراق بود که گرد و غبار به دلیل طی مسافت طولانی و ته نشین شدن ذرات با ذرات ریز 2.5 میکرونی هوای زنجان را آلوده کردند.

اسدی با بیان اینکه در پاییز با پایداری هوا و کاهش سرعت باد،منشا آلودگی خودروها بودند، افزود: امسال نسبت به سال گذشته 14 روز هوای زنجان کمتر ناسالم بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 17 روز وضعیت هوای زنجان برای گروه های حساس ناسالم بود که 10 روز آن در فصل بهار، یک روز در فصل تابستان،سه روز در فصل پاییز و سه روز در فصل زمستان ثبت شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر