logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۴۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

اتهامات ‏بازداشت شدگان شهرداری زنجان و عضو شورا را دریافت کردیم/ انعکاس موضوع بازداشت به هیئت حل اختلاف شوراها

اتهامات-‏بازداشت-شدگان-شهرداری-زنجان-و-عضو-شورا-را-دریافت-کردیم-انعکاس-موضوع-بازداشت-به-هیئت-حل-اختلاف-شوراها

فرماندار زنجان با اشاره به بازداشت‌های اخیر گفت: اتهامات ‏بازداشت شدگان شهرداری زنجان و عضو شورا را دریافت کردیم‏.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بازداشت شهردار زنجان، نایب رئیس شورا و شهردار منطقه 3 زنجان اظهار کرد: این موضوع به فرمانداری زنجان منعکس شده و مکاتباتی نیز از طرف مقام قضایی با شورای شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید منتظر باشیم تا شورا به یک تصمیمی واحدی رسیده و مصوبه خود را اعلام کند، ابراز کرد: در قانون شوراها نحوه عزل شهردار و سلب عضویت شوراها مشخص است و به طور طبیعی هرگونه سلب عضویت اعضای شورا در هیئت حل اختلاف استان خواهد بود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه منتظر رسیدگی به پرونده این افراد هستیم، عنوان کرد: بعد از اینکه این پرونده به نتیجه اولیه رسید ما آن محکومیت را به هیئت حل اختلاف اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیئت حل اختلاف نیز بعد از دریافت حکم محکومیت عضو شورا تشکیل جلسه داده و رای خود را صادر می‌کند، گفت: ما بعد از رای هیئت حل اختلاف از عضو علی البدل دعوت خواهیم کرد.

عسگری با تاکید بر اینکه ما کار قانونی خودمان را انجام می‌دهیم، افزود: پرونده بازداشت شدگان در مرحله تحقیقات بوده و برای اتهامات وارده باید رسیدگی لازم صورت گیرد، ما موضوع را براساس قانون باید به هیئت حل اختلاف شوراهای اسلامی که در استان است، منعکس بکنیم.

وی با بیان اینکه رای هیئت حل اختلاف بعد از طی مراحل قانونی برای ما لازم الاجرا است، خاطرنشان کرد: بعد از نهایی شدن حکم سلب عضویت ما عضو علی البدل را به شورا دعوت خواهیم کرد.

فرماندار زنجان با اعلام اینکه ما منتظر رسیدن حکم محکومیت نخواهیم ماند، اضافه کرد: به طور طبیعی ما براساس قانون شوراها موضوع را به هیئت حل اختلاف منعکس می‌کنیم و منتظر اظهارنظر آنها خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه کارهای لازم برای اعلام موضوع بازداشت عضو شورا به هیئت حل اختلاف در حال انجام است، گفت: دادستان زنجان طی نامه ای که برای فرمانداری و شورای شهر داشته مراتب دستگیری و اتهامات اولیه را اعلام کرده و تاکید کردند که روند خدمت رسانی به شهروندان بدون هیچ مشکلی ادامه یابد.

عسگری با اشاره به اینکه امیدارم اعضای شورا نیز طی امروز و فردا به یک جمع بندی برسند، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف شهردار از وظایف شوراها بوده و در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بازداشت‌ها در شهرداری ادامه خواهد داشت، افزود: دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی رسیدگی لازم را انجام می‌دهند و باید منتظر تحقیات لازم در خصوص این پرونده باشیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر