logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۴۲۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

دولت جلوی پای صادر کننده سنگ اندازی نکند

دولت-جلوی-پای-صادر-کننده-سنگ-اندازی-نکند

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نباید مانعی برای صادرکنندگان ایجاد شود گفت: از دولت کمک نمی‌خواهیم حداقل سنگ جلو پای صادر کننده نیندازد.

مهدی رنگرونا در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; به دغدغه‌های صادر کنندگان اشاره و اظهار کرد: ما از دولت کمک نمی‌خواهیم حداقل سنگ جلو پای صادر کننده نیندازد و در شرایط فعلی مانعی برای صادرکنندگان ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه نگاه بد بینانه باید از روی صادر کنندگان برداشته شود افزود: صادرکنندگان در خط مقدم اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند و به نوعی با تحریم ظالمانه دشمنان می‌جنگند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه صادرکننده به دنبال هزاران راه برای دور زدن موانع ایجاد شده توسط دشمن است افزود: با وجود این مشکلات باید سیستم دولتی و بخش خصوصی به همدیگر کمک کنند.

وی با اشاره به موضوع خام فروشی معادن و محدودیت صادراتی ایجاد شده در حوزه خام فروشی بیان کرد: برخی از مواد معدنی بعد از استخراج و عملیات استحصال انجام می‌شود که این کار باعث می‌شود از حالت خام خارج می‌شود که مواد استحصال شده مواد اولیه برخی از صنایع محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خاک روی خام بوده و ما هم مخالف خام فروشی آن هستیم تصریح کرد: در برخی از مواد معدنی توان و تکنولوژی استحصال در داخل کشور وجود ندار و به ناچار باید صادر شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه ما هم مخالف این هستیم که خاک‌های معدنی نباید صادر شود افزود: چنانچه توان استحصال و تکنولوژی مواد معدنی در داخل کشور وجود داشته باشد باید از آن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: باید به حوزه صادرات مواد معدنی به صورت کارشناسی نگاه شود و کاملا کارشناسانه این حوزه مورد بررسی قرار گیرد تا معدن‌داران متضرر نشوند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر