logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۴۲۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد

بازار سیاه آردهای سهمیه‌ای در زنجان/ سهمیه فوق‌العاده آرد نانوایان زنجانی متوقف شد

بازار-سیاه-آردهای-سهمیه‌ای-در-زنجان-سهمیه-فوق‌العاده-آرد-نانوایان-زنجانی-متوقف-شد

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از متوقف شدن سهمیه فوق‌العاده آرد نانوایی‌های زنجان خبرداد و گفت: کمبود آرد برخی از نانوایی‌ها با افزایش سهمیه جبران می‌شود.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد موضوع فروش آرد یارانه و نحوه تخصیص آرد به نانوایی‌ها در استان زنجان اظهار کرد: نظارت و جلوگیری از فروش آرد سهمیه توسط نانوایی‌ها در زنجان برعهده بازرسی سازمان صمت است.

وی با اشاره به اینکه تغییر سهمیه آرد در استان زنجان نداشتیم بیان کرد: سهمیه‌ای از استان کسر نشده و سهمیه‌ آرد همانند گذشته به نانوایی‌ها اختصاص می‌یابد.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه نرخ جدید نان در برخی از استانها اعلام شده است خاطر نشان کرد: در استان زنجان هنوز نرخ جدید اجرایی نشده و نانوایی‌ها از لحاظ توجیه اقتصادی با مشکل مواجه شدند.

وی بیان کرد: آخرین وضعیت قیمت نان به سال 95 برمی‌گردد و از آن تاریخ به بعد در زمینه حمل و نقل آرد و هم دستمزد کارگر و سوخت هیچ گونه تغییری ایجاد نشده است.

رحمنی با اشاره به اینکه اگر قیمت‌های جدید نان اعمال شود خود به خود خروج آرد سهمیه‌ از شبکه هم کاهش می‌یابد عنوان کرد: سهمیه‌ای که در استان به نانوایی‌ها تخصیص پیدا می‌کند نه تنها کم نیست بلکه مازاد بر نیاز نانوایی‌ها است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر توزیع سهمیه آرد مازاد بر نیاز است چرا سهمیه فوق‌العاده هم توزیع می‌شود گفت: در چند سال گذشته که یک سری از نانوایی‌ها آزاد سازی شدند و این باعث شد یارانه بگیر‌ها نزدیک 20 درصد کاهش یابد.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: بعد از آن اتحادیه یک سری از نانوایی‌ها را آزاد پز معرفی کرده و به آنها مجوز فعالیت دادند که این نانوایی‌ها در سطح شهر افزایش یافت.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز دولت اعلام کرد که همه نانوایی‌ها در یک سیستم ساماندهی شوند با این روند به نوعی همه نانوایی‌ها یارانه بگیر شدند.

رحمنی بیان کرد: در حال حاضر دو نوع نانوایی یارانه‌ای و یا اصطلاحا نیمه یارانه‌ای داریم که نیمه یارانه‌ها همان آزاد پز‌های سابق هستند.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته واحدهای یارانه پز‌ها علاوه بر اینکه سهمیه خود از بازار آزاد نیز آرد تهیه کرده و استفاده می‌کردند.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: به دستور استاندار زنجان بعد از مدتی به دلیل مشکلات خاصی، سهمیه‌‌ای را تحت عنوان سهمیه‌ فوق العاده به صورت خارج از سیستم در اختیار اتحادیه نانوایان قرار دادیم.

وی عنوان کرد: سهمیه فوق‌العاده به صورت حواله‌ای به واحد‌های یارانه پز اختصاص داده می‌شد.

رحمنی با تاکید براینکه این روند مشکلات زیادی را در خرید و فروش ایجاد کرده بود بیان کرد: برای حل این روند کارگروهی تنظیم شد و بر اساس آن نانوایی‌هایی که نیاز بیش از سهمیه‌ای دارند بعد از بازدید و بررسی‌ کامل افزایش سهمیه برای آن واحد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اختصاص آرد فوق‌العاده به روش گذشته حذف شده و در حال حاضر با افزایش سهمیه به صورت سیستمی عمل می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر