logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۴۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با 30 درصد پیشرفت فیزیکی؛

نخستین مجتمع فرهنگی و مذهبی استان زنجان در انتظار نگاه مسئولان/ 62 معتاد به زندگی برگشتند

نخستین-مجتمع-فرهنگی-و-مذهبی-استان-زنجان-در-انتظار-نگاه-مسئولان-62-معتاد-به-زندگی-برگشتند

مجتمع فرهنگی و مذهبی ابهر نخستین مجتمعی است که تا کنون 30 درصد آن با کمک خیرین احداث شده است.

به گزارش موج رسا; مجتمع های فرهنگی و هنری در استان زنجان فعال بوده و خدمات ارزشمندی را در این حوزه ها به جامعه هدف ارائه کرده اند که می توان به برگزاری کلاس های آموزشی، ارائه خدمات فرهنگی و هنری،ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد.

این مجتمع ها با استفاده از ظرفیت هنرمندان و فرهیختگان در حوزه فرهنگ و هنر به علاقه مندان خدمات رسانی می کنند و کمتر مجتمعی است که در حوزه فعالیت های مذهبی نیز وارد شد.

یکی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان در اقدامی ارزشمند مجتمع فرهنگی و مذهبی را در شهرستان ابهر دایر کرده است که توانسته برای معتادان بهبود یافته شهرستان اشتغال ایجاد کرده و خدمت رسانی کند.

این مجتمع فرهنگی و مذهبی اگر چه از سوی مسئولان مورد توجه قرار نگرفته اما خیرین شهرستان برای آماده سازی یک طبقه از این مجتمع 4 طبقه 450 میلیون تومان هزینه کرده اند.

*فعالیت 9 مرکز فرهنگی هنری در زنجان

در حال حاضر ۹۴ موسسه فرهنگی و 9 مرکز فرهنگی و هنری در استان زنجان فعالیت می کنند در حالی که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قبل از انقلاب اسلامی تنها  کتابخانه سهروردی مرکزی برای فعالیت های فرهنگی و هنری مردم زنجان بود.

فرهنگسرای امام خمینی (ره)زنجان، فرهنگسرای نور ابهر، مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی طارم، فرهنگسرای اشراق خدابنده، مجتمع فرهنگی و هنری الغدیر ماهنشان، مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) خرمدره، فرهنگسرای کوثر زنجان و هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان از جمله مراکز فرهنگی و هنری زنجان محسوب می شوند.

"عسگری"دبیر شورای هیت‌های مذهبی استان زنجان با اشاره به پیشرفت 30 درصدی مجتمع فرهنگی و مذهبی زینبیه شهرستان ابهر، اظهار داشت: این مجتمع در منطقه کم برخوردار حسین آباد ابهر در 2 هزار و 400 متر مربع در 4 طبقه احداث می شود.

وی با بیان اینکه این مجتمع شامل مسجد و حسینیه، سالن فرهنگی بانوان، مدرسه و سالن بحران که در مواقع ضروری برای محل استراحت افراد بی بضاعت اختصاص می یابد، است، افزود: تاکنون 450 میلیون تومان از سوی خیرین به این مجتمع اهدا شده است و  62 نفر از معتادین منطقه با کمک هئیت های مذهبی و هئیت امنای این مجتمع بهبود یافته اند.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از این بهبود یافتگان این شهرستان نیز برای 15 نفر زمینه اشتغال ایجاد کرده است که امیدواریم با کمک های مالی به چنین مراکزی شاهد رشد و تحول در این شهرستان و کاهش مشکلات آن باشیم.

*تکمیل مجتمع مذهبی زنجان نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است

عسگری گفت: برای احداث این مجتمع نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار هستیم که در صورت کمک های مسئولان این مجتمع افتتاح و خدمات رسانی می کند.

وی افزود: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی از چنین مراکزی بی بهره بوده و لازم است با کمک های مسئولان این مرکز احداث و در اختیار مردم قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: نامه ای به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است که امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی این مجتمع به زودی به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای هئیت های مذهبی ارزشمندی است که در فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی اقدامات مطلوبی را انجام داده اند، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ها در راستای تحقق برنامه های فرهنگی استفاده کرد.

حسین آباد به عنوان یکی از مناطق حاشیه ای شهر ابهر محسوب می شود که نیازمند توجه جدی برای حل مشکلات آن است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر