logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۴۲۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

۹ دی نشانه بصیرت و ولایتمداری مردم بود/ نباید معطل گشایش اقتصادی از طرف اروپا و ژاپن باشیم

۹-دی-نشانه-بصیرت-و-ولایتمداری-مردم-بود-نباید-معطل-گشایش-اقتصادی-از-طرف-اروپا-و-ژاپن-باشیم

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ۹ دی را نشانه بصیرت و ولایتمداری مردم دانست و گفت: ملت ایران در سالهای ۹۶ و ۹۸ نیز به خوبی توطئه دشمن را خنثی کردند.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به اهمیت تقوای سیاسی در بیان پیامبر(ص) و امامان معصوم اظهار کرد: در این خصوص روایات فوق العاده ای وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تقوای سیاسی این است که سخن چین نباشیم، ابراز کرد: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام افراد سخن چین دنبال عیب برای انسانهای خوش نام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۷ دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل عنوان کرد: نهضت سوادآموزی برکات فراوانی دارد اما زیبنده نیست که مسلمان بیسواد باشند و باید از فرصتهای ایجاد شده استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، خاطرنشان کرد: گرچه این موضوع در سال ۸۸ باشکوه بیشتر خود را نشان داد اما در اصل عداوت و دشمنی از سال ۵۷ آغاز شده و مردم هربار به خوبی از انقلاب دفاع کردند.

آیت الله خاتمی با یادآوری اینکه شرق و غرب نزدیک یک قرن دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند، گفت: از وقتی انقلاب روی کار آمد امام فرمود که انقلاب ما وابسته به شرق و غرب نیست به همین خاطر دشمن از پای ننشست و توطئه های گوناگونی را با تحریک گروهک ها، جنگ تحمیلی، ترور رهبران بزرگ جامعه و ... به راه انداخت.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت امام توطئه های رنگارنگ آغاز شد، یادآور شد: خبرگان رهبری بعد از رحلت امام انتخاب اصلحی انجام دادند و دشمنان بعد از سال ۶۸ توطئه های دیگر را در سال ۷۸ و ۸۸  اجرا کردند اما باز نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم در مقابل توطئه های سالهای ۹۶ و ۹۸ شاهکار کردند، تصریح کرد: این شکست های دشمن اول با عنایت خدا و بعد رهبری های حکیمانه امام و مقام معظم رهبری و حضور با بصیرت مردم به دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه ۹ دی نشانه بصیرت و ولایتمداری مردم بود، خاطرنشان کرد: مردم در سالهای ۹۶ و ۹۸ نیز بصیرت و ولایتمداری خود را نشان دادند و خداوند نیز نصرت خود را نشان داد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ۹ دی شناخت لحظه بود و لحظه را باید شناخت و نیاز را باید دانست، در ۹ دی غیرت دینی جوانها جوشید و این روز حجت را بر همه تمام کرده بود.

وی با تاکید بر توجه به تولید داخل خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چهار سال پیش فرمودند که کلید حل مشکلات اقتصادی لوزان ژنو و نیویورک نیست و همه باید ظرفیت های خود را در تولید داخلی به کار گیرند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور به ژاپن گفت: این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر ژاپن بود اما نباید معطل گشایش اقتصادی از ژاپن و اروپا باشیم  

وی در پایان ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک و تهنیت گفت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر