logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۴۲۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
توصیه های انتخاباتی استاندار زنجان به مجریان؛

استفاده از امکانات دولتی بر علیه یا به نفع کاندیداها ممنوع است

استفاده-از-امکانات-دولتی-بر-علیه-یا-به-نفع-کاندیداها-ممنوع-است

استاندار زنجان در جلسه با شوراهای اسلامی و دهیاران استان زنجان توصیه های انتخاباتی خود را برای برگزاری انتخابات پرشور بیان کرد.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در جلسه با روساي شوراهاي اسلامي روستاها و دهياران استان زنجان اظهار داشت: انتخابات نیازمند لوازم و شرایطی است که این موضوع نیازمند آسیب شناسی انتخابات گذشته است و با نزدیک شدن به بحث انتخابات،شدت رجوع و حضور کاندیداها باواسطه و بدون واسطه افزایش می یابد.

وی گفت: در مرحله پنجم انتخابات، صلاحیت افراد بررسی  و برخی افراد رد و برخی افراد تایید صلاحیت می شوند که باید همه افراد قانون را قبول کنند چرا که هر آنچه شورای نگهبان تایید کند لیست نهایی بوده و از حضور افراد در رقابت انتخابات استقبال می کنیم.

استاندار زنجان از برگزاری دو جلسه با کاندیداهای مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: در اعلام نتایج هم باید کاندیداها مشارکت کنند چرا که برای نشان دادن قدرت مردم به دنیا نیازمند حضور پرشور هستیم.

حقیقی برضرورت رعایت اصل بی طرفی در انتخابات تاکید کرد و افزود: هر کس در هر مقام و مرتبه ای حق زیاده خواهی بالاتر از قانون را در انتخابات را ندارد.

وی برگزاری انتخابات سالم را یکی از مهمترین اهداف عنوان کرد و گفت: تنها در صورتی سلامت انتخابات تامین می شود که قانون فصل الخطاب بوده و اجازه سوء استفاده از امکانات دولتی را نداده و بی طرف باشیم.

این مقام مسئول گفت: در هر مرحله ای از انتخابات که افراد سوء استفاده کنند برخورد می شود و هیچ اغماضی در این زمینه وجود ندارد.

استاندار زنجان تامین امنیت انتخابات را یکی از مولفه های مهم دانست و یادآور شد: مشکلی در این زمینه نداریم و باید زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم.

*دهیاران در صف اول قدرت و حاکمیت روستا

 خدابخش مرادی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان در این جلسه اظهار داشت: وقتی در ساختار نظام اداری و اجتماعی ایران تامل می شود، صف اول قدرت و حاکمیت در روستا قرار دارند.

وی با اشاره به 47 وظیفه قانونی دهیاران برای توسعه پایدار روستایی،ادامه داد: در بند 10 شرح وظایف دهیاران، تلاش برای تحقق نظم و امنیت عمومی در روستاها مورد توجه قرار گرفته است چرا که هر تلاش، اقدام و برنامه ریزی منوط به وجود امنیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر شهروندان احساس امنیت نکنند، در جامعه آرامش ایجاد نمی شود و به همین دلیل نقش و وظیفه دهیار بسیار مهم بوده و هم باید خودش تلاش کرده و هم زمینه امنیت اهالی روستا را فراهم کند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: امنیتی که مشارکت مردم را به همراه داشته باشد، پایدارتر بوده و موجب بهبود شرایط در روستاها می شود.

مرادی افزود: رویکرد خدمتگزاران مردم در حوزه انتخابات همان راهبرد مقام معظم رهبری از جمله رعایت حق الناس و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است.

وی برضرورت رعایت اصل بی طرفی به عنوان مجری انتخابات تاکید کرد و گفت: قانون در برگزاری انتخابات فصل الخطاب بوده و باید در همه فرآیندهای انتخابات مورد توجه باشد.

این مسئول ادامه داد: تا کنون نزدیک به 70 جلسه در ستاد انتخابات و کمیته های ششگانه برگزار شده است تا انتخابات گذشته استان آسیب شناسی و مشکلات حل شود.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان از آمادگی استان زنجان برای برگزاری انتخابت پروشور و سالم با مشارکت حداکثری و تدابیر کامل خبرداد و گفت: در حوزه های فنآوری، اجرایی و پشتیبانی اقدامات لازم انجام شده است.

مرادی گفت: هیچ فردی نباید در زمان اداری به نفع یا علیه کاندیداها فعالیت کنند و هر کسی که مفاد قانونی را رعایت نکند مجرم بوده و انجام هر گونه فعالیت تبلیغی به نفع ویا علیه کاندیداها نیز ممنوع و جرم است.

وی گفت: دهیاران باید تخلفات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را به بخشداران و فرمانداران به صورت مکتوب و مستند ارائه شود.

این مسئول افزود: همگان وظیفه داریم از همه فرصت های قانونی،حوزه نفوذ،پایگاه اجتماعی و شخصیت فردی خود برای حضور حداکثری مردم در انتخابات استفاده و مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر