logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

حمایت بی چون و چرا از سرمایه گذار از سیاستهای اقتصاد مقاومتی است/وجود فارغ التحصیلان بیکار یکی از مشکلات زنجان

حمایت-بی-چون-و-چرا-از-سرمایه-گذار-از-سیاستهای-اقتصاد-مقاومتی-است-وجود-فارغ-التحصیلان-بیکار-یکی-از-مشکلات-زنجان-

استاندار زنجان گفت: یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی حمایت بدون  چون و چرا از سرمایه گذاران محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; اسد الله درویش امیری امروز در نشست خود  با جمعی از فرهنگیان استان زنجان با اشاره به فضیلتهای ماه رجب تصریح کرد: در یکی از پرفضیلترین ماه های سال قرار داریم که سراسر این ماه فضیلت است و عبادت که ماه شعبان و رجب فرصتی برای ورود به ماه مبارک رمضان است که افکار اندیشه و روحمان را آماده کنیم.

استاندار زنجان با تشریح اقتصاد مقاومتی و نیز عملکرد دولت در پرداختن به اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد: استدعای من از فرهنگیان این است که در فراز و نشیب حقوق و دستمزد هرگز موضع انفعالی نگیرد چرا که منزلت و جایگاه اموزش و پرورش بسیار بوده و نباید گاهی با بعضی از بی مهری ها فرهنگیان موضع انفعالی بگیرند.

درویش امیری با توصیه به فرهنگیان افزود:همیشه افتخار کنید که در آموزش و پرورش بوده و امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارید.

وی خاطرنشان کرد:در هر شرایطی از موضوع تعلیم و تربیت غافل نشوید .

استاندار زنجان با اشاره به اعتماد مردمی به قشر معلمان در بین افراد جامعه خاطرنشان کرد:شما یک سرمایه پنهان و ارزشمندی دارید که گاها از ان غافل هستید و سرمایه شما اعتماد مردم به شماست چرا که بالاترین اعتماد به معلم و فرهنگیان در جامعه است.

وی تصریح کرد:بسیار لذت بخش است که انسان حقوق کم بگیرد ولی امین مردم باشد چه بسا انسانهایی هستند که با داشتن حقوق بالا مورد نفرت مردم هستند.

درویش امیری افزود:  ناهنجاری های متعدد اجتماعی در کشور وجود دارد اما کار خلاف یک معلم بشدت در جامعه بازتاب می یابد چرا که از قشر فرهنگی این انتظار وجود ندارد.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار فرهنگیان در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: معلمان باید اهداف اقتصاد مقاومتی را به بدنه اموزش و پرورش وارد کرده و از مدیران اموزش و پرورش انتظار دارم اهداف و منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت را به بدنه آموزش و پرورش منتقل کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی و تقویت اقتصاد کشور بوده  و این به معنای ریاضت کشیدن نیست،ابراز کرد:اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که کیفیت کالا را انچنان بالا ببریم که قابل رقابت با محصولات خارجی باشد که مردم به خرید کالای داخلی افتخار کنند که انجام این رسالت و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی برعهده آموزش و پرورش است.

وی معلمان را سخنگویان ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: لازم است معلمان از دستاوردهای ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور و استان مطلع شوند .

استاندار زنجان با بیان اینکه صدا و سیمای استان در انعکاس اخبار دستاوردهای اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل کرده است،عنوان کرد:بیش از یک قرن است که اقتصاد کشور وابسته به انرژی و نفت بوده و پایه اقتصاد و درآمد کشور متکی به نفت است که با توجه به اینکه بازار جهانی نفت نیز در اختیار ما نبوده است با تغییرات قیمت در طی سالهای مختلف مواجه بوده ایم.

وی افزود:علت پافشاری مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی شکل گیری شالکه کشور بر مبنای تولید داخلی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی بوده است.

درویش امیری یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی را حمایت بدون  چون و چرا از سرمایه گذار دانست و ابراز کرد: با هر فردی که بخواهد در مقابل سرمایه گذار مانع تراشی کند به شدت برخورد می کنم چرا که ما بدنبال حضور سرمایه گذاران برای ایجاد فرصتهای شغلی در استان هستیم.

وی وجود فارغ التحصیلان بیکار را یکی از مشکلات در استان دانست و گفت: تعداد بالای جوانان تحصیل کرده بیکار زیبنده نظام اسلامی نیست.

استاندار زنجان یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی را کاهش هزینه های سربار جامعه دانست و گفت:ما درسیاستهای اقتصاد مقاومتی بدنبال ان هستیم که هزینه های سربار کشور را کاهش دهیم که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در همین راستا مورد توجه واقع شده است.

وی تاکید کرد:دولتها می آیند و می روند و آنچیزی که باقی است نظام جمهوری اسلامی است که هرکسی خدمت گذار باشد باقی خواهد ماند.

درویش امیری خاطر نشان کرد: این دولت عملا در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

استاندار زنجان گاز رسانی به روستاهای کشور، حمایت از تولید کنندگان و ارایه تسهیلات به آنان،جذب سدمایه گذار خارجی و ایجاد طرح های اشتغال زایی در استان،آبیاری  14 هزار هکتار از مزراع استان به آبیاری قطره را از جمله اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی در استان دانست و تصریح کرد: همه تلاش مجموعه استان بکارگیری امکانات برای ایجاد رفاه بیشتر برای مردم بوده است./ک

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر