logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۴۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه رفع موانع تولید مطرح شد

تیغ انحصار دلالان بر گلوی تولیدکنندگان چاقو

تیغ-انحصار-دلالان-بر-گلوی-تولیدکنندگان-چاقو

جلسه رفع موانع تولید در زنجان با حضور استاندار٬ مدیران و تولیدکنندگان چاقو و مس برگزار شد که مشکل تامین مواد اولیه از موضوعات مهم این جلسه بود.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان به برخی از مشکلات چاقوسازان اشاره و اظهار کرد: چاقو سازان با مشکل مواد اولیه مواجه هستند و نمی‌توانند به صورت مستقیم مواد اولیه وارد کنند.

وی حضور دلالان در بازار مواد اولیه چاقو را از مشکلات واحد‌های تولیدی استان دانست و افزود: واحدهای چاقوسازی به ناچار مواد اولیه خود را با قیمت‌های متفاوت و بالا از دلالان این حوزه خریداری میکنند.

فغفوری با بیان اینکه اعلام نیاز واحدهای چاقوسازی سال گذشته بر عهده اتحادیه گذاشته شد عنوان کرد: قرار بود اتحادیه نیاز چاقو سازان استان به مواد اولیه را ابلاغ کند تا از طریق اتاق بازرگانی برای تهیه مواد اولیه کارگاه‌ها اقدام شود.

وی عنوان کرد: اینکار باعث می‌شد مواد اولیه با کیفیت مناسب به دست تولید کنندگان برسد و علاوه بر آن مواد اولیه با قیمت واقعی در بین چاقو سازان توزیع شود.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان همچنین به مشکل بورسی بودن تامین مواد اولیه مس اشاره کرد و افزود: برای تامین مواد اولیه از طریق بورس باید واحدهای تعاونی ایجاد شود و از طریق آن مواد موارد نیاز را  تامین کنند که یکسری کارهای روتین انجام شده ولی خروجی خاصی نداشته است.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه ارائه مجوز نیز با مشکلاتی در سطح استان مواجه هستیم ابراز کرد: ارگان‌هایی که در حوزه صنایع دستی مجوز صادر می‌کنند هیچ گونه تعددی وجود ندارد در این حوزه برداشتهای سلیقه‌ای وجود دارد.

فغفوری با اشاره به اینکه برخی از واحدها در حوزه صنعتی فعالیت دارند و باید برای فعالیت خود پروانه بهره‌برداری صنعتی دریافت کند عنوان کرد: واحدهایی که فعالیت صنفی دارند مجوز خود را باید از اتحادیه مسگرها که زیر مجموعه اتاق اصناف است دریافت کند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر نمایشگاه صنایع دستی در ایام عید در ورودی زنجان برگزار می‌شود افزود: مشکلی که در این حوزه با آن مواجه هستیم این است که تولیدکنندگان واقعی از این نمایشگاه استفاده نمی‌کنند و بیشتر کسانیکه در این نمایشگاه‌ها حضور داشتند واسطه‌ها بودند.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: پیشنهاد ما این است که این نمایش برگزار شود ولی نظارتها دقیق صورت بگیرد تا تولید کنندگان واقعی از این نمایشگاه استفاده کنند تا به سود واقعی تولیدات خود برسند.

نظریان از صنعتگران چاقو نیز در این جلسه به مشکلات ایجاد شده برای تولید کنندگان در حوزه صادرات افزود: اقدامات موثری و عملی برای تولیدکنندگان جهت صادرات باید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه بازارچه روز صنایع دستی استان نیاز به ساماندهی دارد افزود: این بازارچه برای مسافران به صورت کامل شناسانده نمی‌شود و در حوزه تبلیغات نیز ضعف‌های زیادی وجود دارد.

موضوع قرار گرفتن صنایع چاقو در بین مشاغل سخت و زیان آور از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد که یوسفی مدیرکل کار، تعاون و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان در این مورد افزود:  این موضوع در کمیته‌های بدوی مطرح شده و توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر آلاینده‌های آن بیش از حد مجاز باشد جزو مشاغل زیان آور و سخت خواهد شد افزود: عوامل زیان آور این کار باید مورد ارزیابی قرار گیرد و تا بحال هیچ گونه ارزیابی در این حوزه انجام نشده است.

احمدی معاون شهردار نیز در این جلسه در مورد ساماندهی وضعیت بازار روز صنایع زنجان افزود: کف سازی و احداث سرویس بهداشتی تعیین شده  و ساماندهی آن جزو برنامه‌های سال آینده قرار می‌گیرد.

اویس کیانی رئيس كانون راهنمايان گردشگري نیز در این جلسه با اشاره به ضعفهای حوزه گردشگری استان زنجان افزود: استان زنجان در حوزه گردشگری رو به توسعه است باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری در استان زنجان نیاز به کار بیشتری دارد چرا که در این حوزه ضعف‌های زیادی وجود دارد گفت: استان زنجان پتانسیل‌ها بسیار زیادی در این حوزه دارد که از این پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نشده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر