logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۴۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست فرهنگیان با استاندار زنجان مطرح شد؛

وجود نیروهای مازاد بزرگترین مسئله در آموزش و پرورش است/معلمان نباید به عنوان کارگزار فرمانداری ها در انتخابات تلقی شوند

وجود-نیروهای-مازاد-بزرگترین-مسئله-در-آموزش-و-پرورش-است-معلمان-نباید-به-عنوان-کارگزار-فرمانداری-ها-در-انتخابات-تلقی-شوند

در نشست فرهنگیان با استاندار زنجان نماینده معلمان ناحیه دو زنجان، با بیان اینکه بزرگترین مسئله در آموزش و پرورش وجود نیروهای مازاد است،عنوان کرد: با اجرای عجولانه سیستم آموزشی جدید هزینه های سنگین به آموزش و پرورش تحمیل شد و توازن نیرو برهم زده شده است.

به گزارش موج رسا; نشست استاندار زنجان با نمایندگان قشر فرهنگی استان ظهر امروز در حالی بر گزار شد که بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی داشت چرا که نمایندگان فرهنگیان به صراحت به اعلام موضع پرداخته و  موضع خود را در حمایت از دولت فعلی بیان کردند.

در این نشست بیشتر دغدغه های انتخاباتی مطرح بود چرا که در سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان و نیز 5فرهنگی که به نمایندگی از فرهنگیان استان به ایراد سخن پرداختند بر حمایت از دولت تدبیر و امید تاکید شد.

بیشتر این نشست به نشست انتخاباتی می ماند که هریک از سخنرانان سعی در بیان عملکرد دولت و نقد دولتهای قبل داشتند چرا که یکی از سخنرانان 15 هزار فرهنگی استان را پایبند به آرمانهای اصلاح طلب دانست.

زارعیان به نمایندگی از فرهنگیان ناحیه یک با بیان تغییر نگاه امنیتی به معلمان در دولت یازدهم ابراز کرد: در دولت گدشته نگاه امنیتی به فرهنگیان می شد که این امر امکان فعالیت کانونهای صنفی فرهنگیان را بسیار محدود کرده بود که در دولت فعلی زمینه احیای کانونهای صنفی داده شد.

وی با بیان اینکه تلاش های صورت گرفته برای ارتقاء حقوق فرهنگیان قابل تقدیر است،بیان کرد: توجه ویژه به بیمه فرهنگیان و پرداخت به موقع سهم دولت و عقد قرارداد با بیمه های معتبر از جمله خواسته های فرهنگیان استان است.

وی شفاف سازی قضایای صندوق ذخیره فرهنگیان را از دیگر مطالبات فرهنگیان دانست و تاکید کرد:پرداخت معوقات فرهنگیان و استفاده از فرهنگیان در تیم های تصمیم سازی و تصمیم گیری های اجتماعی از خواسته های فرهنگیان از دولت فعلی است.

حمد الله محمدی نماینده معلمان شهرستان خدابنده نیز در این جلسه اظهار کرد: این قشر همواره نشان داده اند که همواره در کنار انقلاب و دولت فعلی بوده و هستند.

وی افزود:جمع حاضر به نمایندگی از 15 هزار فرهنگی شاغل در استان همواره به آرمانهای اصلاح طلبی اعتقاد داشته و پیمان نانوشته ای با اصلاح طلبی داریم و در شرایط فعلی نیز تمام  تلاش خود را خواهیم کرد که در پیروزی بر تحجر از کارگزاران باشیم.

محمدی گفت:انتظار داریم در کنار مساعدت فرهنگیان به دولت، دولت نیز همراهی ببشتری با فرهنگیان داشته و اهتمام ویژه ای برای حل ریشه ای مشکلات فرهنگیان داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تیم های مشاوره فرهنگیان در مجموعه اجرایی استان از انتصابات بومی و هم راستا با اهداف دولت در شهرستان خدابنده تشکر کرد و گفت: پیشنهاد ما استفاده از فرهنگیان در انتصابات محلی و نیز تصمیم گیری های دولتی است.

وی با انتقاد از رسانه ملی نسبت به بیان عملکرد دولت یازدهم تصریح کرد: صدا وسیما در بیان اقدامات دولت عملکرد خوبی نداشته است که لازم است درسطح استان و شهرستانها خبرگزاری های اصلاح طلبی تشکیل شود که حقایق کار دولت را به مردم بیان کند.

وی گفت:توهین های مختلف به اعضای دولتی در رسانه های مخالف دولت انجام می شود که لازم است در مقابله با تریبون های مسموم اقدام شده و  فضا سالمی را برای حضور مردم برای انتخابات فراهم شود.

نماینده معلمان ناحیه دو زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بزرگترین مسئله در آموزش و پرورش وجود نیروهای مازاد است،عنوان کرد: با اجرای عجولانه سیستم آموزشی جدید هزینه های سنگین به آموزش و پرورش تحمیل شد و توازن نیرو برهم زده شده است.

 وی افزود:افرادی در طی سالهای گذشته جذب آموزش و پرورش شده اند که تخصص نداشته و امروزه مدعی هستند که باید در پست های اختصاصی خود بکارگرفته شوند.

وی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش را تعداد زیاد طرحهای ابداعی دانست و گفت: طرح هایی که برای اجرا توسط آموزش و پرورش ابلاغ می شود  گاها تکراری و قالبا غیر قابل اجرا هستند که با کاهش این طرحهای زمانبر می توان کارایی معلمان و سیستم آموزشی را تقویت کرد.

وی تصریح کرد:آموزش و پرورش و معلمان نباید به عنوان  کارگزار فرمانداری ها در انتخابات تلقی شوند.

نماینده فرهنگیان ناحیه دو زنجان با بیان اینکه عمدتا افراد فعال در ستادهای انتخاباتی فرهنگیان هستند،گفت: پس از انتخابات لازم است از این افراد استفاده شود

وی با انتقاد از عدم بکارگیری بانوان در پستهای مدیریتی استان ابراز کرد: تعداد  مدیران ارشد زن دراستان بسیار پایینتر از استانهای دیگر است.

بهرام اسلامی از شهرستان ابهر تعامل رسانه ملی با دولت و فرهنگیان را خواستار شد و تصریح کرد: جامعه فرهنگیان به عنوان گروههای مرجع مورد وثوق و اعتماد جامعه هستن و بالاترین اعتماد مردمی به جامعه فرهنگیان است که باید از این ظرفیت بیشتر در امر مشورت استفاده شود.

وی ابراز کرد:نوع اطلاع رسانی در رسانه ملی بیشتر به خبر ستزی می ماند تا خبر سازی که لازم است در این شرایط فعالیت بزرگان اصلاحات بیشتر شده و  تحرک بیشتری از خود نشان دهیم.//ک

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر